اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای تولیدی هرمزگان

چاپ

بندرعباس- ایرنا-

به گزارش خبرنگار ایرنا، خلیل قاسمی سه شنبه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: این میزان اعتبار به منظور نوسازی ۱۲۰ واحدی تولیدی استان تخصیص یافته است.
وی میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی براساس طرح توسعه و ظرفیت تولید و اشتغال را تا سقف ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: صاحبان واحدهای تولیدی مشکل دار برای دریافت تسهیلات ابتدا باید در سامانه بهین یاب نام نویسی کنند
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۹ واحد تولیدی مشکل دار برای نوسازی در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: درحال حاضر ۲۳هزار نفر در واحدهای تولیدی صنعتی این استان اشتغال دارند.
وی اظهار کرد: تعداد ۹۱۱ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری دراین استان وجود دارد که ازاین تعداد هم اکنون ۸۶۵واحد آن در حال فعالیت و تولید هستند که ۹۴درصد از مجموع این واحدها را شامل می شوند.
درجدید ترین اطلاعات منتشره سازمان برنامه و بودجه هرمزگان آمده است: نزدیک به دو سال گذشته تاکنون با پرداخت ۹۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ۷۱۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال این استان بار دیگر به چرخه تولید و فعالیت بازگشته اند.
در سالهای گذشته شماری از واحدهای مستقر درشهرک های صنعتی هرمزگان و خارج ازآنها به دلیل نبود سرمایه درگردش، نیمه کاره بودن و حتی نداشتن مواد اولیه و اعتبار لازم برای بهسازی ماشین آلات به صورت راکد درآمده بودند که طی یک و نیم سال گذشته صدها واحد آن به چرخه تولید بازگشته اند.