اهداء خون یک نمونه بارز و مصداق امربه‌معروف است

چاپ

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هرمزگان به همراه کارکنان این ستاد با حضور در اداره کل  انتقال خون استان ضمن بازدید از بخش‌های فنی و آشنایی نزدیک با نحوه عملکرد، خون خود را اهدا کردند.

محمدرضا اسماعیلی در این دیدار خطاب به مدیرکل و کارکنان انتقال خون هرمزگان اظهار کرد: بدون شک شما  با تکریم ارباب‌رجوع ،رفتار و اخلاق پسندیده خود نقش بزرگی در گسترش فرهنگ ایثار در جامعه دارید   و اهداکنندگان با تکیه بر فرهنگ مهربانی، گذشت و کمک به همنوعان خون خود را به‌طور داوطلبانه به نیازمندان هدیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه اهداء خون یک نمونه بارز و مصداق امربه‌معروف و دارای  ارزش است، افزود: اهداکننده با   خون خود جان انسان‌های نیازمند   را نجات می‌دهد و این شخص با کار خداپسندانه خود، یک حس رضایت‌مندی و نشاط روحی   را تجربه می‌کند و این علاوه بر سلامت جسم، سلامت روح را برای او به دنبال دارد.

اسماعیلی در پایان با اشاره به اهمیت اشاعه فرهنگ اهدای خون، ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم با  همکاری‌های لازم با این سازمان عام‌المنفعه و مشارکت در امر اهدای خون گام‌های مؤثری در این راه جهت حمایت از مصرف‌کنندگان خون برداریم .

همچنین مدیرکل انتقال خون هرمزگان در ادامه این دیدار، اضافه کرد: مهم‌ترین هدف سازمان انتقال خون تأمین خون و فرآورده‌های سالم آن با بهترین کیفیت استاندارد مطابق با موازین تعیین‌شده بین‌المللی برای بیماران و نیازمندان است.

ایمان زارعی خاطرنشان کرد: اهداء خون علاوه بر نجات زندگی، جنبه ارزشی و کسب رضایت الهی، فواید پزشکی هم دارد و خود اهداکننده هم از مواهب آن بهره‌مند خواهد شد.