بانوی جهادگر هرمزگانی:پرورش کرم ابریشم عرصه جدید تولیدی درهرمزگان/ فعالیت های اقتصادی گامی موثر در خودکفایی است

چاپ

میراث جرون:بانوی جهادگر هرمزگانی انجام امور اقتصادی و تولیدی را گامی موثر در خودکفایی و رشد اقتصادی کشور دانست و افزود: پروروش و تولید کرم ابریشم از جمله فعالیت های اقتصادی است که برای اولین بار در استان هرمزگان در حال انجام است.

فاطمه عبدلی، فعال اقتصاد مقاومتی هرمزگان در زمینه پرورش کرم ابریشم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی هرمز؛گفت: پروروش و تولید کرم ابریشم از جمله فعالیت های اقتصادی است که برای اولین بار در استان هرمزگان در حال انجام است و من نیز جزو معدود افرادی می باشم که د راین زمینه فعالیت دارم.

وی پرورش کرم ابریشم را فعالیت اقتصادی سودآوری دانست و اظهار کرد:فروش پیله های کرم ابریشم در استان به صورت کاملا تضمینی است و فعالان این عرصه مانند دیگر واحدهای تولیدی نگران فروش تولیدات خود نمی باشند.

این بانوی جهادگر افزود:در سال جاری اولین دوره ای پرورش را آغاز کردم که در این مرحله بالغ بر ۲۲ هزار کرم ابریشم را در دوره ۴۰ روزه پرورش دادم و در این کار همسر و فرزندانم همراهم بودند.

وی یادآور شد: پیله های خشک با قیمت  ۱۸ هزار تومان و پیله های تر حدود ۴۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد لذا کسانی که تمایل به فعالیت در این عرصه را دارند  می توانند سود به بسیار بالایی دست یابند.

عبدلی که خود دبیر آموزش و پرورش است و فرزندانش نیز در رشته های پرستاری و آزمایشگاهی فعالیت دارند انجام امور اقتصادی و تولیدی را گامی موثر در خودکفایی و رشد اقتصادی کشور می داند.

بانوی جهادگر اقتصاد مقاومتی هرمزگانی با تاکید بر انجام فعالیت های گروهی تصریح کرد:فعالیت های تولیدی و اقتصادی مستلزم فعالیت های تیمی و همراهی اعضا دارد لذا در این صورت می توان به موفقیت دست یافت.