“بندرعباس” نیازمند توجه جدی مسئولین شهری می باشد

چاپ

میراث جرون:بوستانهای نوار ساحلی بندرعباس نیاز به مراقبت و نظارت بیشتری دارد ، مجسمه های نصب شده در آغاز سال جدید ناقص شدند ، جدولها نیاز به رنگ آمیزی دارند و بوستانهای نیاز به درختکاری بیشتری دارند و این همت ویژه مسئولین شهری را می طلبد .

مدیران و مسئولین شهری باید تدابیر ویژه ای برای مراقبت از پارکها و ادوات نصب شده در این پارکها نمایند . مهمترین راهکار موجود در ابتدا فرهنگ سازی وجود این ادوات در زیباسازی اماکن تفریحی شهر می باشد .

هدف اصلی از زیباسازی ،  توجه و پاسخ به نیازهای شهروندان است که با زندگی در شهری زیبا احساس لذت کنند و همچنین زشتی‌های موجود در شهر از بین برود.

به کارگیری مبلمان شهری مناسب، استاندارد و ایجاد فضای سبز می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در زیباسازی شهر داشته باشد و رعایت مقررات شهری نیز تأثیر مستقیمی بر حفظ این زیبایی‌ها خواهد گذاشت.

ارتباط صمیمی و همکاری بین شهر و شهروند موجب افزایش زیباسازی در شهر می‌شود و مسئولان می‌توانند با تعامل و مشارکت مردم به رفع نازیبایی‌ها که کمترین هزینه را دارد، بپردازند.

توجه به زیباسازی در مدیریت شهری اصلی انکارناپذیر است که با همراهی و همکاری مردم باید به اجرا دربیاید و از آنها مراقبت شود. کلیدی‌ترین نکته باقی مانده ، ” فرهنگسازی برای مراقبت از این همه زیبایی است ” که قطعا با اطلاع‌رسانی دقیق ، مردم نیز همکاری و مشارکت لازم را برای حفظ این زیبایی‌ها خواهند داشت.

اصلي‌ترين برنامه شهرداريها در شهرهاي روبه رشد و يا مترقي ارتقاء مداوم كيفيت محيط و منظر شهر است .

امروزه بايد بپذيريم كه شهر، محل زندگي مجموعه‌اي از انسانها با نيازها و سلایق مختلف است، يك خانه بزرگ كه هيچكس حق ندارد سليقه شخصي و يا سازمانيش را بر آن حاكم نمايد. تنها در چنين حالتي است كه مي‌توان زمينه مشاركت همگاني را در كليه فعاليتهاي منطقه‌اي و ملي فراهم آورد.

اكنون وقت آن فرا رسيده كه ما نيز به عنوان ساكنان و يا مديران اين كلانشهر، با نگاهي جديد به شهر آغازگر راهي باشيم براي رسيدن به شهري خلاق، پرورنده، مستعد و زيبا. شهری با رونق اقتصادي و فرهنگي كه ساكنان و مسافرانش از حضور در آن احساس لذت ببرند و از هر فرصتي براي ارتباط با شهر استفاده كنند.

فرزانه مسلم زاده – کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی