فروغ مسلم زاده /بهارانه ای دیگر؛تحولی دیگر

چاپ

نرم نرمک می رسد اینک بهار ….

حال وهوای شهرها وروستاها در روزهای پایانی اسفند تغییر کرده و شتاب عجیبی به خود گرفته است. گویی همه در تکاپو و تلاشند تا هر چه زودتر دراین روزهای اخر کارهای نیمه تمام و معوقه خودرا به پایان برسانند و سالی جدید را آغاز کنند. سرانجام سال تحویل می شود و به اصطلاح نو اما باید ببینیم چه برنامه هایی برای تحول و خودسازی چیده ایم و چگونه قرار است یک سال دیگر را سپری کنیم؟ چطور باید روزها و شبهای سال ۹۶ را طی کنیم تا پایان سال دیگر لبخند رضایت ووجدانی آسوده داشته باشیم. این روزها عده ای شاد و رضایتمند از سالی که گذشت و عده ای غمگین برای سالی که گذشت و عزیزانی که از دست دادند ویا فرصت سوزی هایی که خواسته ویا ناخواسته انجام شد .
شاید تغیرات و تحولاتی در زندگی هرکدام از ماایجاد شد ؛عده ای آمدند و عده ای رفتند ، از بعضی چیزها گذشتیم و دست شستیم وبعضی چیزهارا پذیرفتیم و روزمرگی هاراانتخاب کردیم هرکس در مسیری قدم گذاشت خود خواسته و آگاهانه و سرانجام مقصدی نصیبش خواهد شد که در گذشته تصمیم گرفته که امروز اینجاباشد و بماند.
بیاییم دراین روزهای بهاری و دلکش خداوند که زمین هم جامه نو بتن کرده و سبز شده اندکی دلهامان را صاف کنیم و سبز باشیم وسبزبمانیم ؛ بیاییم دراین روزهای اخر دلی را شاد کنیم و تعهد وصداقت را چاشنی زندگی مان کنیم . باخودمان عهد کنیم سال نورا با صداقت و یکرنگی آغاز کنیم ، بیشتر بخندیم وشاد باشیم به هر بهانه ای دلی را بدست آوریم و لبهایی را به خنده واداریم . با خدای خود عهد کنیم زیاده خواهی و ناجوانمردی را از وجودمان بزداید و رشته انس و الفت و معنویتش را بیشتر وبیشتر برگردنمان بیاویزد .
با خدای مهربان عهد کنیم یک لحظه مارا به حال خودمان و هواس نفسمان وانگذارد ؛ قدرشناسی را در وجودمان نهادینه کندو قدر هر محبت و لطفی را خالصانه بدانیم بی آنکه در کفه ترازوی حسابگری محبت دیگران را وزن کنیم .
در بهاری دیگر تحولی عمیق و تاثیرگذار را از خداوندبخواهیم تحولی که حال وروزمان را به کند وبسوی آرامش خاطر و آرامش وجدان قدم برداریم ، این بهار را به نشانه آغاز تولدی دیگر و تحولی دیگر بدانیم و برای آدم شدن و آدم ماندن بیشتر تلاش کنیم چرا که خودسازی و خودشناسی از خداشناسی نیز سخت تر و نفس گیر تر است .
بیاییم دراین روزهای پایانی سال برای شادی شهدا و امام شهدا و تمامی عزیزان و رفتگان سال ۹۵ طلب مغفرت وآرامش نماییم و آرزوی برقراری صلح و دوستی ، محبت و یکرنگی را برای همه انسانها داشته باشیم قطعا روزگارمان بهتر ازاین خواهد شد .

فروغ مسلم زاده