بیش از ۱۴۶میلیون تردد در جاده‌های هرمزگان ثبت شد

چاپ

میراث هرمزگان آنلاین: رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: سامانه‌های تردد شمار آنلاین، ۱۴۶میلیون و ۵۳۵ هزار و ۹۹۵ تردد از ابتدای سالجاری تا پایان آبان‌ماه امسال، در جاده‌های این استان ثبت کردند.

محمد خزایی اظهار کرد: ۶۵ درصد ترددهای ثبت شده مربوط به وسایل نقلیه سبک و ۲۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین است.

وی، محورهای بندر شهید رجایی به بندرعباس و میناب به بندرعباس را از پرترددترین جاده‌های استان در این مدت عنوان کرد.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان یادآورشد: براساس اطلاعات ثبت شده از وسایل نقلیه استان در سامانه‌های پلاک‌خوان سایر استان‌ها، بیشترین سهم مقصد سفر خودروهای استان در این بازه زمانی به ترتیب استان‌های فارس، کرمان و اصفهان بوده است.

خزایی با اشاره به افزایش ۱۸درصدی میزان پاسخگویی کارشناسان مرکز به تماس‌های سامانه ۱۴۱ اظهار کرد: پایگاه گویای اطلاع‌رسانی ۱۴۱ شبانه‌روزی با حضور کارشناسان مرکز، آماده پاسخگویی به مسافران و رانندگان است.

در حال حاضر ۷۹ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور و ۹۳ دستگاه ثبت تردد شمار در جاده‌ها و راه‌های ارتباطی هرمزگان فعال است؛ رصد وضعیت ترافیک، تحلیل سرعت و تحلیل‌های زمان اوج ترافیک از ویژگی‌های سامانه تردد شمار در محورهای ورودی و خروجی استان است.

استان هرمزگان در مجموع دارای ۳۴ کیلومتر آزاد راه، ۷۷۷ کیلومتر بزرگراه، ۶۲۳ کیلومتر راه اصلی و سه هزار و ۲۰۲ کیلومتر نیز راه شریانی و فرعی و ۹ هزار و ۹۳۸ کیلومتر راه روستایی است.