حمایت انجام شده از بخش سلامت در دولت تدبیر و امید بی نظیر است

چاپ

دکتر سید حسین داودی چهارشنبه در همایش سفیران سلامت در میناب، اظهار داشت: با اجرای این طرح مهم که عدالت در بخش سلامت را به ارمغان آورد، ۱۱ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
وی اظهار کرد: از سال ۹۳ (با آغاز طرح تحول نظام سلامت) تاکنون یک هزار و ۴۹۰ پروژه بهداشتی درمانی در استان هرمزگان ایجاد و به بهره برداری رسید که ۱۷۸ پروژه آن مربوط به سال ۹۵ و ۸۹ پروژه در هفته سلامت امسال افتتاح شد.
دکتر داودی با اشاره به شعار جهانی هفته سلامت (زندگی سالم با نشاط و امید) که محوریت آن مقابله با افسردگی است، گفت: از برکات دیگر طرح تحول نظام سلامت، ارائه خدمات روانشناسی رایگان در مراکز بهداشتی و درمانی است که در حال انجام می باشد.
وی بیان داشت : وزارت بهداشت و درمان و همچنین دانشگاه های علوم پزشکی در استان ها ظرفیت ها و ابزارهایی برای تأمین سلامت دارند که براساس مطالعات انجام شده این ها فقط ۲۵ درصد نیاز سلامت را تأمین می کند که شامل ارائه خدمات و توسعه های بهداشتی درمانی است و ۷۵ درصد آن در اختیار سازمان های دیگر و مردم نهاد و عوامل مؤثر اجتماعی یا همان سفیران سلامت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد:یکی از برکات طرح تحول نظام سلامت استفاده از ظرفیت سفیران سلامت است که می توانند به سلامت جامعه و وزارت بهداشت و درمان کمک کنند.