رئيس بيمه گري و درآمد استان هرمزگان : ۱۰۳ هزار نفر تحت پوشش بيمه سلامت هستند

چاپ

به گزارش خبرنگار میراث جرون ، “مظفر زارعي” عنوان كرد : تعداد افرادی كه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند ، به صورت ماهانه به دلايلی مثل ازدواج ، شاغل شدن و فوت تغيیر مي كنند و بیمه آنها باطل مي شود .
وی اظهار داشت : سيستم ما هوشمند شده است و ادارات ثبت احوال ، سازمان تامين اجتمايي ، نيروهاي مسلح به هم متصل می باشند و كساني كه زیر پوشش بيمه های دیگر هستند را نمي توانيم بیمه کنیم .
به گفته این مسئول ، ما با تمام موسسه های درماني ، بيمارستان هاي دانشگاهي وخصوصي، مطب هاي عمومي ، تخصصي و فوق تخصصي ، راديولوژي و آزمايشگاه ها در استان که بيش از ۶۰ درصد نیز می باشند ، قرارداد داريم .
رئيس بيمه گري و درآمد استان هرمزگان در پاسخ به اینکه اتباع بیگانه هم می توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند ، گفت : رئيس بيمه گري و درمان وزارت كشور با هماهنگي سازمان ملل ، تعدادي از اتباع بيگانه را مشخص كردند كه شامل تابعیت افغاني ، هندي و عراق می باشند .
“مظفر زارعي” عنوان كرد : تا به امروز ۷۶ نفر تبعه افغاني داشتيم كه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گفتند و هندي و عراقي نداشتيم .
وي خاطر نشان كرد: بيمه سلامت شامل دندانپزشكي هايي می باشد كه با آن ها قرارداد داریم ولي اكثر دندانپزشك ها مشتري خاص خود را دارند و نيازي به قرارداد با ما ندارند .
وي بيان كرد : معتادين هم جزء بيمه شدگان ما هستند و مي توانند هر چه زود تر با شناسنامه و كارت ملي به مراكز بیمه سلامت اقدام كنند .
این مسئول با بیان اینکه بيماران خاص ، سرطاني و HIV دفتر چه هاي نشانه دار دارند ،افزود : يك سري خدمات رايگان به این بیماران تعلق مي گيرد .رئيس بيمه گري و درآمد استان هرمزگان گفت: ما ۴۱ دفتر پيشخوان طرف قرارداد داريم كه از اين تعداد ۳۸ تا فعال هستند و ۳ تا از دفاتر هم به همين زودي فعال مي شوند .
زارعي خاطر نشان كرد: اتباع خارجه به صورت سالانه بايستی به ازای هر نفر چهار صدو پنجاه هزار تومان حق بيمه پرداخت كنند .
وي در ادامه عنوان كرد : براي بيمه روستايي خدماتی را در نظر گرفتیم كه در هر روستا يك همیارسلامت آموزش دهيم و که این همیار بایستی امين مردم باشد و بتواند به مردم كمك كند .
وي تصریح داشت : صندوق بيمه سلامت از خرداد سال ۹۳ استارت تشکیل آن زده شده است و هدف از تشكيل بيمه سلامت اين است كه هيچ كس بدون دفتر چه نباشد و هر ايراني بايستی به اجبار به همان صورت كه شناسنامه دارد ، دفتر چه هم داشته باشد .
این مسئول در خصوص دفترچه های المثنی ها عنوان كرد : براي دفتر چه المثني ، طبق قانون عمل مي كنيم و پروسه قانونی بیمه سلامت اين است كه بعد از يك ماه دفتر چه صادر شود .
وي با بیان اینکه آمار دفتر چه صادره خارج از نوبت در سال ۳ درصد است ، خاطرنشان کرد : افرادي كه دفتر چه آن ها گم شده است و تحت درمان هستند با نامه پزشك ، دفتر چه المثني آنها زودتر صادر می شود .
وی در ادامه افزود :بيمه سلامت تلفن گويا نیز براي تعويض دفتر چه دارد و دفتر چه را تا درب منزل شخص مي برند و این برنامه به صورتی می باشد كه از طريق سايت انجام مي شود ولی متاسفانه در استان ما يك سيستمی را اجرا کردیم كه در خواست تلفني دفترچه و بردن به درب منزل بيمه شده را با هزينه اياب و ذهاب بالا حساب كرد و یك دفتر چه ایی را که به درب خانه بيمه شده می برد ۱۵ الي ۲۰ هزار تومان هزينه دارد كه به صرفه نيست و طرف قرارداد هم قبول نمي كند و ما هم امكانات ارسال دفترچه را نداريم .
به گفته وی ، تنها چيزي كه ساز مان در اختيار ما قرار داده است این می باشد که ما مي توانيم از طریق سايت درخواست را بگيريم ،چاپ كنيم و ارسال بر عهده خود شخص است . وی در پایان، میانگین تعويض و تمديد دفترچه را به صورت سالانه بين ۱۸ تا ۲۰ هزار عنوان داشت .