رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان:ارادت هرمزگانی‌هانسبت به آیین سنتی و بومی/بنده مخالف نمادها و آیین‌های سنتی نبوده، نیستم و نخواهم بود

چاپ

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان با اشاره به این که آیین سنتی هرمزگان جزو لاینفک فرهنگ و هنرماست، گفت: افکار عمومی نسبت به آیین سنتی خود حساس بوده و بنده هم به عنوان یک هرمزگانی نه درگذشته، نه درحال و نه درآینده مخالف سنت و آیین بومی نبوده ونیستم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی ظهرامروز درخصوص جایگاه و اهمیت نمادهای سنتی و اسطوره‌های بومی هرمزگان اظهار کرد: بنده به عنوان یک هرمزگانی برای آیین‌های سنتی هرمزگان اهمیت خاصی قائلم و آن را میراث گرانبهایی از گذشتگان می‌دانم که به ما رسیده است.

وی افزود: همه وظیفه دارند که سنت و آیین بومی و فرهنگی خود را حفظ کرده و در انتقال درست و بامعنا و مفهوم به دیگران بکوشند.

رئیس مجمع نمایندگان گفت: هرمزگان اسطوره‌های زیادی در حوزه صید و صیادی، موسیقی فاخر سنتی و ..دارد که باید به اسطوره‌های موسیقی هرمزگان مانند ناصرعبداللهی، ابراهیم منصفی و صالح سنگبر و … هم بها داده شود؛ اگر قرار است تندیسی ساخته شود چه بهتر که از اسطوره‌های بومی هرمزگان برای زیباسازی شهر بهره بگیریم.

مرادی گفت: اگر قرار است نماد و تندیسی در شهر اجرا شود چه بهتر که تندیس‌ها به‌طور کامل و زیبا با کار کارشناسی و با استفاده از نیروهای همین استان اجرا بشود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: از قدیم‌الایام در این استان حرفه صیادی از اهمیت والایی برخوردار بوده و بسیاری از صیادان تا آفریقا هم سفر می‌کردند، این‌ها نماد سخت‌کوشی و تلاش بوده و چه بهتر است که برای زیبایی شهر از تندیس‌های شجاعت و سخت‌کوشی صیادان و بزرگان و مبارزانی که با پرتغالی‌ها مبارزه کردند بهره ببریم.

وی در پایان تاکید کرد: بنده هیچ‌گاه مخالف نمادها و نواهای بومی سنتی هرمزگان نبوده و نیستم؛ باید برای اجرای یک کار هنری خرده فرهنگ‌ها را در کنار فرهنگ اصیل با هم ببینیم تا فقط از یک زاویه به قضیه نگاه نشود.