سه ساله که با شماییم

چاپ

میراث جرون:نیمه مرداد که می شود بوی خوش تولد هم می اید ، ۱۵مرداد سالروز تولد هفته نامه میراث جرون است . سه سال است که در عرصه اطلاع رسانی و خبررسانی قدم نهاده ایم تا در وادی پیشرفت و توسعه استان وشهر و دیارمان حرکت کنیم . علیرغم تمامی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری این عرصه پرمخاطره وخطرات متعدد بازهم همچنان ایستاده ایم تا بنویسیم و به رسالت قلم ارج نهیم.

اینک این نوزاد نوپای کاغذی روزهای سخت رشد وبالندگی را طی می کند ؛ هرچند سختی ها و مشقتهای زیادی پیش رو دارد اما باید برای رسیدن به اهداف عالی و بزرگ سختی هارا به جان خرید . میراث جرون سه سال در عرصه اطلاع رسانی هرمزگان فعال است و همچنان فعال می ماند تا صدای مردم هرمزگان باشد و برای رسیدن به نقطه کمال نامهربانی هارا به جان می خرد .

هرچند این روزها فضاهای مجازی و رسانه های الکترونیک گوی سبقت را از رسانه های کاغذی ربوده اند و حتی رسانه ملی هم نمی تواند همپا وهمگام با فضای مجازی به اطلاع رسانی بپردازد اما هنوز هم رسانه های کاغذی جایگاه و ابهت خود را حفظ کرده اند و حس نوستالژی خوش روزنامه خوانی و دقایقی را با تیترها و عکسهای یک روزنامه گذراندن را در زیر پوست مان می گنجاند.

هرچند عصر مدرنیته و الکترونیک است و نرسیدن به قافله مجازی به نوعی عقب ماندگی خبری است اما سعی کرده ایم با بضاعت اندکمان در تمامی فضاهای مجازی حضوری فعال داشته باشیم و صدای درد مند هرمزگانی هارا به گوش مسئولان و مطالبه گران برسانیم. در اینستاگرام، تلگرام ، سایت ، موبوگرام و… می توان  حضور هفتگی ” میراث جرون” و مطالب جذاب و خواندنی اش را دید و حس کرد . میراثی ماندگار از تاریخ و هویت هرمزگان زیبا و پرافتخار ، میراثی جاودانه از مردان بزرگ دیار شرجی و آفتاب وحماسه آفرینی های بزرگ مردان تاریخ هرمزگان .

امروز ” میراث جرون ” فریاد درگلو خفه شده تمامی محرومان و دردمندان شرق و غرب استان است ؛ جوان مینابی که در حسرت یک زمین ورزشی استاندارد ویک جفت کتانی مناسب می سوزد و مادری که از درد فقدان همسر و فرزندش در مسیر قاچاق سوخت می نالد و تنها و بی کس روزگار می گذراند .

اینک فصل نویی آغاز شده و در استان صدای مطالبه گری به مدد مردان بلند همت دیار شرجی و آفتاب بلند شده است ؛ این مطالبه گری همراهی و همدلی شهروندان در سراسر استان را می طلبد باید همه یکصدا حق و حقوق از دست رفته مان را صدا بزنیم . چرا باید میناب بزرگترین شهر استان در هاله ای از فقر و محرومیت و خاموشی فرو برود و خطر فروچاله ها جان و مال مردم را تهدید کند اما هیچ مقام مسئولی قدمی بر ندارد و بی تفاوت بدنبال منافع شخصی و حزبی خود باشد؟!

امروز فصل بازخواست از بی توجهی های گذشته است و میراث جرون صدای مردم محروم هرمزگان است تا گوشی شنوا و وجدانی بیدار پیداشود و سوالات متعدد بی پاسخ مردم را پاسخ بدهد. براستی چرا بعداز گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب مردم هرمزگان باید برای درمان راهی استانهای یزد و فارس بشوند و مراکز درمانی استان روبه فرسودگی و اضمحلال برود و پزشکان استان دکانی باز کنند برای کسب درآمد و منفعت بیشتر ؟!

چرا امروز جوانان این دیار بیکار و بی انگیزه ایام سپری می کنند و جوانان استانهای همجوار در صنایع و معادن ما مشغول به کار و کسب درآمدهای انچنانی اند؟

چرا درآمدهای مازاد هرمزگان در استان هزینه نمی شود و چهره کریه فقرو محرومیت هاله ای از فراموشی بر سر استان کشیده و مقامات مسئول رهگذری بیش نیستند ودهها چرا و سوال دیگر که باید رسانه ها از مقامات بپرسند و جواب بشنوند.

امروز باید همدل و یکصدا برای توسعه و پیشرفت استان حرکت کنیم؛ پیشرفت وآبادانی دیگر یک شعار انتخاباتی فریبنده نیست باید آنرا اجرایی و عملی کرد همان گونه که در بندرکنگ شهردار جوان و پرتلاشش در حال فعالیت شبانه روزی برای زیبایی چهره شهر تاریخی کنگ است .پس می توانیم و میشود اگر بخواهیم و دلمان برای مردم این دیار بسوزد .

میراث جرون در آستانه سه سالگی خود همچنان به رسالت راستین خود پایبند است وبرای پیشرفت و تغییر چهره استان هزینه اش را می پردازد تا شایدروزی محرومیت و فقر ازاین دیار رخت بربندد.

طی سه سال گذشته همراهی و همکاری بسیاری ازدوستان و همکاران در سراسراستان و استانهای جنوبی کشور سیستان بلوچستان ، کرمان ، فارس و بوشهر مارا به ادامه راه تشویق و دلگرم نموده است وبنا داریم در سه سالگی این هفته نامه نوپا تغییرات زیادی در محتوا نشریه لحاظ نماییم . قطعا نظرات و پیشنهادات شما همراهان عزیز می تواند راهگشا و دلگرم کننده باشد . در سه سالگی میراث جرون از تلاشهای شبانه روزی و بی وقفه تمامی همکاران در بخشهای تحریریه ، استانها ، توزیع و فنی تشکر کرده و خداقوت می گوییم امیداست در راهی که برگزیده ایم با توکل به خداوند متعال همچنان دلگرم و بانشاط قدم برداریم و قلم بزنیم .

www.mirasjaron.ir

Email:mirasjaron@gmail.com

اینستاگرام:mirasjaron

تلگرام :@mirasjaron -09303375549

تلفن تماس: ۰۷۶۳۲۲۲۲۷۰۱-۰۷۶۳۲۲۲۲۵۹۶

photo_2017-08-06_11-25-44