شمار بستری های کرونا در هرمزگان به یک هزار و ۳۱۷ نفر رسید

چاپ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با بستری شدن ۲۴۰ نفر دیگر در شبانه روز گذشته، شمار بستری های کرونا در بیمارستان های استان به یک هزار و ۳۱۷ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان شامگاه شنبه اظهار داشت: از مجموع بستری ها ۱۴۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که حال ۴۰ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان بسیار بحرانی است، خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته ۱۵ نفر دیگر از مردم استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و شمار فوتی ها به یک هزار و ۹۱۵ نفر رسید.

نوروزیان بیان داشت: سوش غالب کرونا در هرمزگان دلتا بوده و متاسفانه این ویروس با توجه به قدرت سرایت و انتشارپذیری بالایی که دارد، همه مناطق استان را آلوده کرده و به سرعت در حال چرخش است.

وی تنها راه مصون ماندن از ابتلا به این ویروس را واکسیناسیون و رعایت پروتکلهای بهداشتی عنوان کرد و گفت: هر هفته دو بار سهمیه جدید واکسن وارد هرمزگان می شود و هم اکنون واکسیناسیون زنان باردار در حال انجام می باشد و متولدین ۱۳۶۲ به قبل نیز برای دریافت واکسن به سایت سلامت مراجعه و نام نویسی کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در استان را ۴۳۵ هزار و ۸۳۶ دز اعلام کرد و بیان داشت: در شبانه روز گذشته واکسیناسیون کرونا برای ۲ هزار و ۸۳۱ نفر در استان انجام شده است.