شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاوير خصوصی در هرمزگان

چاپ

رئیس پلیس فتا هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاوير خصوصی در استان هرمزگان خبر داد و گفت: به شهروندان توصيه مي‌شود كه به مراكز آتليه مطمئن مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، سرهنگ علی اصغر افتخاری با اعلام این خبر افزود: برابر مراجعه يكي از شهروندان استان هرمزگان مبنی بر انتشار تصاوير خصوصي موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار کرد: برابر اظهارات شاكي، در يكي از پيام رسان‌هاي موبايلي فردي ناشناس اقدام به انتشار تصاوير عروسي وي کرده و باعث آبروريزي در بين آشنايان شده است.

اين مسئول انتظامي بيان کرد: در بررسي هاي فني و تخصصي متهم به هويت آقاي” ا.ذ “شناسايي و ضمن هماهنگي با مقام قضايي دستگير و به پليس فتا منقل شد.

سرهنگ افتخاری با اشاره به اينكه متهم از كاركنان آتليه است، تصریح کرد: در بررسي هاي بعمل آمده مشخص شد تصاوير مربوط به شاكي نيز توسط شخص ديگري که مدير آتليه مي‌باشد در شبكه‌‌هاي اجتماعي منتشر شده است.

وي اذعان کرد: در بازجويي بعمل آمده از مدير آتليه، به بزه انتسابي معترف و اظهارداشت هدف از انتشار تصاوير مشتريان ،تبليغ و بازاريابي و کسب درآمد بيشتر بوده است.

رئیس پلیس فتا هرمزگان اضافه کرد: به مراكز آتليه و مراكزي كه تصاوير خصوصي افراد به امانت در پيش آنها نگهداري مي‌شود تأكيد مي‌گردد از انتشار تصاوير مشتريان خود در فضاي مجازي خودداري نمايند و در حفظ و نگهداري آنها نهايت دقت را داشته باشند چراكه در صورت بروز هرگونه جرم و انتشار تصاوير در شبكه‌هاي اجتماعي با اينگونه افراد برخورد قانوني خواهد شد.

سرهنگ افتخاري در پایان به شهروندان توصيه کرد: پس از دريافت تصاوير و فيلم‌هاي خود از مراكز آتليه، از آنها درخواست کنند كه تصاوير را از روي سيستم‌هاي خود حذف و در صورت مواجه با هر گونه موارد مشكوك در فضاي مجازي آن را از طريق سایت پلیس فتا در بخش فوريت‌هاي سايبري و گزارش مردمي اطلاع‌رساني کنند.