عضو هيأت رئيسه ووشو هرمزگان:مادران و دختران ووشوكار تجليل مى‌شوند/ نسخه درمان همه آلام جامعه توجه به سیره فاطمی است

چاپ

عضو هيأت رئيسه هيأت ووشو هرمزگان با اشاره به برگزارى مراسم تجليل از مادران و دختران ووشوكار استان تصريح كرد: نسخه درمان همه آلام جامعه توجه به سیره فاطمی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون میرزایى ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت ام‌ابیها حضرت فاطمه‌زهرا(س) اظهار کرد: نسخه درمان همه آلام جامعه بازگشت به سیره و سنت فاطمی است و اگر بخواهیم تجلیلی از حضرت‌زهرا(س) داشته باشیم، باید فهم روشنی از اندیشه و گفتمان فاطمی در زمان حاضر داشته باشیم.

وى با بیان اینکه حضرت‌زهرا(س) سرور زنان و مردان عالم است، افزود: در نگاه و گفتمان امام‌خمینى(ره)، زن تصویری انسانی، عاطفی، اخلاقی، معرفتی و اجتماعی دارد و در اندیشه آن حضرت، مبانی انسان‌شناختی، اندیشه قرآنی، فلسفی و اخلاقی است و در آن خبری از تبعیض جنسیتی نیست و زن را مکمل مرد تعریف می‌کند و از این منظر زن بر خلاف اندیشه غرب شهروند درجه دو محسوب نمى‌شود.

عضو هیأت رئیسه هیأت ووشو هرمزگان با اشاره به اینکه باید سبک زندگی حضرت‌زهرا(س) را برای جامعه و جوان امروز تبیین کنیم، گفت: در تصویر زیست فرهنگی و اخلاقی فاطمه(س)، تحمل سختی‌ها و مشقت، عاطفه، محبت، تواضع و فروتنی ساده‌زیستی، دوری از ناپاکی، تفاهم و سازگاری و تربیت و توجه به مقوله تربیتی، عدالت‌گرایی، معرفت‌گرایی و معنویت‌گرایی را می‌بینیم.

میرزایى به برگزارى مراسم تجلیل از مادران و دختران ووشوکار توسط هیأت ووشو هرمزگان اشاره کرد و عنوان داشت: این مراسم قرار است چهارشنبه ٢٣ اسفندماه جارى رأس ساعت ١٩ با حضور استاندار هرمزگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان، نمایندگان مردم در مجلس و جامعه ووشو هرمزگان در محل خانه ووشو بندرعباس برگزار شود.

وى با بیان اینکه شرکت در این همایش براى عموم آزاد است، ادامه داد: قرار است این مراسم توسط صداوسیماى مرکز خلیج فارس ضبط و در تعطیلات نوروز از شبکه استانى پخش شود.

مدیرعامل هلدینگ یامى‌ترابر به بخشى از برنامه‌هاى این جشن اشاره کرد و افزود: تجلیل از مادران ووشوکاران قهرمان، تجلیل از همسران مسؤولان هیات شهرستانى، همسران رؤساى کمیته‌هاى استانى و همسران رؤساى سبک‌هاى استان، تجلیل از نواب رؤساى هیأت‌هاى شهرستانى و تجلیل از کمیته‌هاى بانوان، مربیان زن و قهرمانان دختر بخشى از مراسم روز چهارشنبه است.

میرزایى بیان کرد: در ابتداى این مراسم از یک مادر شهید تجلیل خواهیم کرد چرا که معتقدیم هرآنچه داریم به برکت خون شهدا و دعاى مادران شهیدان است.

وى در پایان از حجت الاسلام والمسلمین نقدى رئیس‌کمیته فرهنگى هیأت ووشو هرمزگان به دلیل برنامه‌ریزى این مراسم تقدیر کرد.