فروغ مسلم زاده/استفاده از ظرفیتهای علمی خیرین

چاپ

مجمع خیرین درکشور باعث و بانی امورخیریه و عام المنفعه ای است که می توان اثرات مثبت وراهگشایش را در گوشه وکنار کشور خصوصا مناطق محروم وکمتر برخوردار دید. این مجمع هم اکنون د رکشور و استان در حوزه سلامت ،مدرسه سازی ، کارافرینی و.. فعالیت دارد و آماده تسری توانمندی خود به تمامی حوزه ها می باشد.
کمااینکه چندی است این مجمع در استان هرمزگان و شهرستان بشاگرد که الحق والانصاف از محرومترین نقاط کشور است اقداماتی را انجام داده استاز جمله :ساخت کتابخانه ، مدرسه و خوابگاه و کارگاههایی برای آموزش مهارت های فنی و تخصصی که این اقدامات ازظرفیتهای خوب مجمع خیرین است و باید اشاعه داده شود .
در حوزه علمی هم استان هرمزگان علیرغم فرصتهای زیاد شغلی و اقتصادی ، تاکنون رشد چندانی نداشته تا جایی که بسیاری از نخبگان و محققان پولی برای ثبت اختراع خود هم نداشته و بسیاری از ایده ها همچنان سربه مهر روی کاغذ و در حد ایده و حرف باقی مانده است . بنابراین استفاده از ظرفیت مجمع خیرین استان که در راس ان مردی از تبار خیرین و با اندیشه ای زلال وروشن ایستاده است می تواند روزنه امیدی برای محققان ،نخبگان و علاقمندان به مباحث علمی باشد.
کمکهایی که این مجمع می تواند به حوزه علم وصنعت استان نماید تا حدودی مشخص است ؛ قراردادن فضایی جهت کارگاه و آزمایشگاههای تخصصی و تجهیز این فضاها ، کمک هزینه هایی برای ثبت اختراعات و … وهزینه ایاب و ذهاب المپیادها و جشنواره های داخلی وبین المللی که بعضا بسیاری از نخبگان بعلت عدم استطاعت مالی توانایی حضور در این مجامع علمی را نداشته و از آن محرومند.
اگر اهداف و خواسته های نخبگان علمی در حوزه فناوری و دانش به خوبی تبیین و تدوین شده ودر اختیار نهادهای خصوصی ودولتی گذاشته شود انوقت می توان ازانها انتظار مساعدت های مادی و معنوی داشت وچه بهتر که با وجودکارگروههای تخصصی و اتاق های فکر نخبگان دراستان بتوانیم هر ماه یک مسئول و مدیراجرایی کارآمد را دعوت کرده و از ظرفیتهای آنان در جهت اعتلای علمی نخبگان و استان قدم برداریم امری که اکنون بسیار کم رنگ و بی رمق است و اگر حساب شده و براساس برنامه های مدون پیش برویم حتما و قطعا دراینده نزدیک نتایج بسیار خوبی از آن خواهیم گرفت.
نمونه بارز آن حضور مجمع خیرین استان در مناطق محروم استان وساخت فضاهای علمی – آموزشی و … برای استفاده علاقمندان و نوجوانان است که باید از این توانایی در مرکز استان هم بنابه مقتضیات زمانی و مکانی بهره ببریم.
امید است با تعاملات بیشتر دستگاهها با مجمع خیرین استان بتوانیم ازاین ظرفیتهای بالقوه بهره برده و در حوزه علم و فناوری و ثبت اختراعات وتوسعه فضاهای علمی و مراکز دانشگاهی از وجود خیرین بهره مند شویم .