قیمت دلار و طلا در بازار آزاد نزولی شد

چاپ

خبرگزاری ایرنا: فعالان بازار طلا و ارز امروز (سه شنبه) هر دلار آمریکا را با ۴۰ ریال کاهش ۳۸ هزار و ۹۳۰ ریال و هر گرم طلای ۱۸ عیار را با هفت هزار و ۳۸۰ ریال افت، یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۵۰ ریال فروختند.
هر قطعه سکه تمام طرح جدید امروز ۲۰ هزار ریال افزایش قیمت داشت و ۱۲ میلیون و ۴۳۲ هزار ریال به فروش رفت اما سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۵۰ هزار ریال کاهش به ۱۲ میلیون ۷۰ هزار ریال رسید.
نیم سکه با ۳۰ هزار و ربع سکه با ۲۰ هزار ریال کاهش به ترتیب ۶ میلیون و ۴۰۰هزار ریال و ۳ میلیون و ۵۱۰ هزار ریال فروخته شدند و قیمت سکه گرمی بدون تغییر ماند و ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار ریال به فروش رفت.
در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا امروز هشتاد سنت افزایش داشت و یک هزار و ۳۰۸ دلار به فروش رفت.

تحولات بازار ارز
بر اساس نرخ های اعلامی اتحادیه طلا، هر دلار آمریکا با ۴۰ ریال عقبگرد ۳۸هزار و ۹۳۰ ریال و هر یورو با ۲۰ ریال افزایش ۴۷ هزار و ۱۰ ریال به فروش رفت و پوند انگلیس با ۲۲۰ ریال کاهش ۵۲ هزار و ۶۰۰ ریال فروخته شد.
در سامانه نظارت ارز (سنا) که قیمت فروش در صرافی های مجاز سراسر کشور درج می شود، هر یورو ۴۶ هزار و ۴۹۸ ریال و هر دلار آمریکا ۳۸ هزار و ۹۷۴ ریال ثبت شده که نسبت به میانگین قیمتی در پایان معاملات دیروز ، یورو ۵۶ ریال کاهش و دلار ۱۱ ریال افزایش داشته است.
در این سامانه درهم امارات متحده عربی ۱۰ هزار و ۶۶۴ ریال و پوند انگلیس ۵۲ هزار و ۵۷۹ ریال ثبت شده است.