مدیرکل استانداد هرمزگان:زمان بازرسی کیفیت برنج‌های وارداتی به حداقل رسید

چاپ

میراث هرمزگان آنلاین:  مدیرکل استانداد هرمزگان گفت: زمان بازرسی و بررسی برنج‌های وارداتی ضمن توجه به کیفیت و رعایت ضوابط قانونی به حداقل رسید.

محمدسروش سهیلی‌راد با اشاره به نشست‌های برگزار شد با واردکنندگان برنج، اظهار کرد: سازمان استاندارد وظیفه بررسی کیفیت کالاهای وارداتی را بر عهده دارد و این سازمان در راستای انجام وظیفه خود در کالاهای اساسی و مصرفی اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی تامین امنیت غذایی را خط قرمز سازمان استاندارد دانست و عنوان کرد: کالاهای وارداتی باید مطابق استاندارد باشند چراکه رعایت حقوق مصرف کننده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راه سعی می‌شود با نمونه‌برداری، بازرسی و آزمون کالاهای اساسی به وظیفه خود عمل کنیم.

مدیرکل استاندارد هرمزگان، با اشاره به تدابیر این سازمان برای به حداقل رساندن زمان بررسی و بازرسی، تصریح کرد: کاهش زمان بررسی در دستور کار سازمان استاندارد قرار دارد اما توجه داریم که مدیریت زمان باعث کاهش کیفیت بررسی نشود، به همین جهت رعایت دقیق قوانین و همچنین حفظ سلامت جامعه یک اصل در سازمان استاندارد محسوب می‌شود و تمام تصمیمیات با لحاظ شدن این موضوعات اتخاذ خواهد شد.

سهیلی‌راد با اشاره به روند ارجاع اظهارنامه‌های برنج وارداتی، خاطرنشان کرد: در راساتی انجام وظیفه سازمانی، اظهارنامه‌ها بررسی خواهند شدو و با کالاها انطباق داده می‌شوند.