مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان:بدهی ۱۷ میلیارد تومانی شهرداری بندرعباس وصول می‌شود

چاپ

 سید فاضل حیدری بلوکی چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: دو کارگاه بزرگ دیگر در استان هم دارای بدهی های بزرگی به تأمین اجتماعی دارند که تلاش می شود با تعامل آن بدهی ها را وصول شود.
وی ادامه داد: طرح بخشودگی جرایم کارگاه ها و کارفرمایان برای وصل این مطالبات از سوی سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته در۲ مرحله اجرا شده که منجر به استفاده ۶ هزار و ۱۰۰ کارگاه از هفت هزار و ۶۲۵ کارگاه مشمول شده است.
مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان ادامه داد: مبلغ این جرایم بیمه ای ۶۳۹ میلیارد تومان بوده که ۴۷۲ میلیارد تومان آن در قالب طرح یاد شده تعیین تکلیف شده است.
به گفته حیدری بلوکی، همچنین تعداد بیمه شدگان اصلی در مدت دولت تدبیر و امید از ۲۶۸ هزار و ۷۴ نفر در سال ۹۲ به ۸۰۳ هزار و ۳۶۶ نفر در سال ۹۵ رسید.
وی ادامه داد: جمعیت زیر پوشش این سازمان بیمه گر در هرمزگان در مدت دولت یازدهم ۱۶ درصد افزایش داشته و از ۷۸۰ هزار و ۴۴ نفر به ۹۹۶ هزار و ۵۲۶ نفر در دی ماه سال ۹۵ رسید.
مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان اشاره کرد: درحال حاضر یک هزار و ۷۴۸ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان وجود دارد.
حیدری بلوکی یادآور شد: تعداد بیمه شدگان کارگران ساختمانی از ۶ هزار و ۲۱۸ نفر در سال ۹۵ به ۱۲ هزار و ۶۶۸ نفر در سال ۹۵ رسیده که نشان از افزایش ۱۰۴ درصدی دارد.
بنا به اظهار وی، پرداخت ماهانه به بیمه شدگان و مستمری بگیران از ۱۶ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ماهانه ۳۴ میلیارد نومان در سال ۹۵ رسیده و درصد افزایش پرداختی در هر سال بالاتر از نرخ تورم بوده است.
مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان خاطر نشان کرد: برای اولین بار در سال ۹۵ هیات تجدید نظر و رسیدگی به اعتراض های کارفرمایان در بندرعباس برگزار و از مراجعه آنان به تهران جلوگیری شد.