کاشت بذر و بازدید از نهالستان باغو بندرعباس توسط همکاران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان

چاپ

صبح امروز جمعی از همکاران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان به همراه کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی از نهالستان باغو بندرعباس بازدید و اقدام به کشت بذر نمودند.
در این بازدید معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ابتدا درخصوص تاریخچه وقدمت این نهالستان گفت: نهالستان باغو باقدمتی بالغ بر ۵۰ ساله بزرگترین نهالستان جنوب کشور از نظر وسعت وتنوع گونه ای می باشد. وی افزود : از ابتدای آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور استان هرمزگان سالانه براساس تعهدش ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله گونه گیاهی بومی گرمسیری اعم از حرا.چندل. چوچ. گل ابریشم.درمان عقرب.تج.آکاسیا.کنار وتورتلیس و….. تولید می کند. مهران پور گفت: ازاین میزان تعهد،سالانه ۳ میلیون اصله نهال حرا می باشد که عمدتا توسط جوامع محلی در ۷شهرستان ساحلی استان تولید وکشت می شود و ۳ میلبون و۵۰۰ هزار اصله دیگر شامل گونه های زراعت چوب. فضای سبز. گرمسیری و بیابانی می باشد. درادامه خانم ناصری از کارشناسان جنگل در خصوص نهالستان و نحوه تولید وکشت نهال و طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور وانواع نهال های کشت شده و فواید کاشت درختان غیرمثمر در استان توضیحاتی داد.
در پایان همکاران ضمن بازدید از قسمت های مختلف نهالستان اعم از اتاق بذر.مخازن ذخیره آب و شاسی های کشت شده و آماده کشت اقدام به کاشت بذر مغیر.کنار و چنال و…. نمودند.