مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان: عملکرد اداره ورزش شفاف است/ انتقاد سازنده موجب رفع مشکلات می‌شود

چاپ

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: انتقاد سازنده با ارائه راهکار باعث پیشرفت و برطرف شدن مشکلات می شود و ما هم از آن استقبال می‌کنیم و عملکرد این اداره کل شفاف13961129001304_Test_PhotoH بوده و چیزی برای پنهان کاری نداریم.

غلامعلی دانشور امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بندرعباس، اظهار کرد: ورزشگاه خلیج‌فارس یکی از بهترین ورزشگاه‌ها در کشور می‌باشد و براساس تاییدیه فیفا جزء ۱۰ استادیوم مجوزدار بوده که فدراسیون آسیایی برای برگزاری مسابقات مجوز آن را صادر کرده است.

وی افزود: این ورزشگاه دارای امکانات مناسبی مانند زمین‌های فوتبال، تنیس عرضی، سالن ورزشی بیلیارد، بدنسازی و باشگاه سوارکاری بوده که این باشگاه سوارکاری با هماهنگی بخش خصوصی به عنوان اولین باشگاه سوارکاری استان هرمزگان فعالیت می‌کند.
مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان ادامه داد: طبق قانون در ورزشگاه‌ها فضاهای مازاد می‌توانند مناسب‌سازی و تجاری‌سازی شود که هزینه آن هم به حساب خزانه واریز می‌شود و جهت توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان  و کمک به هیات‌های ورزشی مجددا به هرمزگان برگشت داده می‌شود.
دانشور با اشاره به اینکه در ورزشگاه مکان‌هایی برای باشگاه سوارکاری، کارواش، باشگاه بیلیارد و بدنسازی و استقرار هیات‌های فوتبال، سوارکاری، دوومیدانی، اسکوواش جانمایی شده است، افزود: بایستی از تمامی فرصت‌ها برای توسعه ورزش استان استفاده شود.
وی ادامه داد: استخدام در ادارات دولتی براساس ردیف‌های تعیین شده از سوی وزارتخانه بوده و تصدی مسؤولیت رئیس هیات فوتبال شهرستان نیز به عهده رئیس هیات فوتبال استان می‌باشد که این هیات‌ها نیز مستقل بوده و مستقیما زیرنظر فدراسیون می‌باشند و اداره کل فقط جنبه نظارتی دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان افزود: هیات فوتبال بدهکار داوران بوده که اداره کل ورزش و جوانان هم با کدخدامنشی چندین مرتبه جلسه ترتیب داده تا هزینه داوران که ۱۵۰ میلیون تومان بود پرداخت شود و گفتیم مطالبات را وصول کنید بخشی از بدهی را هیات فوتبال فعلی و بخشی هم هیات فوتبال سابق و مابقی را هم اداره کل ورزش تقبل می‌کند .
دانشور اظهار کرد: عملکرد این اداره شفاف بوده و دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد ادارات در سطح استان نظارت کرده و چیزی برای پنهان کاری نداریم.
مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با بیان اینکه باشگاه‌ها و مکان‌های جنبی ورزشگاه برای ایجاد فرصت اشتغال و سرمایه‌گذاری ایجاد شده است، افزود: این مکان‌ها با حفظ مالکیت اداره کل ورزش جوانان از زمان بهره‌برداری هزینه آن به حساب خزانه واریز می‌شود.
دانشور با اشاره به اینکه مسؤولان و وزارتخانه تاکید دارند از فضاهای ورزشی کاسته نشود و زمین‌هایی که مازاد بوده می‌توانند به وضعیت اقتصادی ورزش استان کمک کنند.
وی افزود: باشگاه‌ها براساس قیمت‌های کارشناسی و قراردادهای ۳ ساله واگذار شده  که بعد از اتمام قرارداد ملک متعلق به اداره کل ورزش و جوانان می‌باشد.