مسؤول امور زنان سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد: موفقیت چشم گیر طرح صندوق خرد زنان روستایی در هرمزگان

چاپ

سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در راستای توانمند‌سازی بانوان روستایی در سال‌های اخیر طرح صندوق خرد زنان روستایی و عشایری را اجرا کرده است که این طرح تاکنون از موفقیت‌های چشمگیری برخوردار بوده است.

 لاله بشیرزاده اظهار کرد: طرح صندوق خرد زنان روستایی و عشایر با هدف توانمند‌سازی زنان روستایی و عشایری، ایجاد اشتغال پایدار، فراهم کردن بستری برای فعالیت‌های اجتماعی بانوان استان، در حال اجرا است.

وی ضمن تشریح فرآیند ایجاد یک صندوق خرد زنان روستایی در روستاها  افزود: در کشور یک هزار و پانصد صندوق خرد زنان روستایی و در استان ۹۲ صندوق  فعالیت دارند.

مسؤول امور زنان سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: صندوق خرد زنان روستایی در استان دارای سه هزار و ششصد عضو و سرمایه‌ای بالغ بر پنج  میلیارد و چهارصد میلیون تومان  است.

بشیرزاده  عنوان کرد: دامپروری، صنایع دستی، پرورش طیور، تولید ترشی، پرورش قارچ از مهم‌ترین رشته‌هایی هستند که صندوق خرد زنان روستایی فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: این صندوق‌ها با سرمایه‌گذاری خود اعضا راه‌اندازی می شود و کارشناسان جهاد کشاورزی، کار ارائه اطلاعات علمی و بازاریابی و نظارت بر فعالیت‌ها را بر عهده دارند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه  محوریت مدیریت و منابع مالی این طرح  به عهده خود مردم است اظهار داشت: یکی از عوامل موفقیت این طرح واگذاری تمام  فعالیت‌های صندوق‌ها به مردم می‌باشد.

بشیرزاده خاطرنشان کرد: صندوق‌های خرد زنان روستایی در واقع پیاده کردن سیاست اقتصاد مقاومتی در جامعه روستایی است.