ناوهای موشک انداز، هوا ناوها و شناورهای پرنده توسط متخصصان داخلی تولید شد

چاپ

به گزارش ایرنا، دریادار امیر رستگاری سه شنبه شب درجمع خبرنگاران در نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی در جزیره کیش افزود: همچنین امروز سازمان صنایع دریایی با بیش از ۳۷ سال قدمت دارای دفاتر طراحی متعددی است و از سر ریز دانش نظامی تا امروز این سازمان موفق شده بیش از ۱۸۶ فروند انواع شناورهای غیر نظامی را طراحی و تولید کند.
وی ادامه داد: اخرین شناور ساخته شده متخصصان کشورمان ، شناور اقیانوس شناسی بوده که بهمن سال گذشته تحویل پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی کشور شد.
وی تصریح کرد: ما هم اکنون با ارگانهای دریایی مثل سازمان بنادر و شیلات جمهوری اسلامی دارای قرار داد هایی هستیم که برای آنها شناورهایی را طراحی و بسازیم .
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح اظهارداشت: هفته گذشته موفق شدیم ناو موشک انداز سپر را تحویل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بدهیم.
دریادار رستگاری افزود: این ناو به لحاظ تجهیزات و سامانه هایی که در آن به کار رفته نسبت به سه فروند قبلی از قابلیت به مراتب بالاتری برخوردار است و این ناو قابلیت عملیات در همه شرایط جوی را دارد .
وی یاد آور شد: این ناو دارای سامانه موشکی برد بلند و رادار هدایت آتش تمام ایرانی است که میتواند دهها شناور دشمن را کشفف شناسایی و رهگیری کند.
وی از دیگر قابلیت های این ناو موشک انداز را سامانه مخابراتی امن یکپارچه و سامانه اپتیکی هوشمند برشمرد و اظهار کرد: این ناو می تواند بدون انتشار امواج علیه هدف های سطحی و بالگردی دشمن عملیات رهگیری و درگیری را انجام دهد.
وی تصریح کرد: فاصله صنعت و دانشگاه امروز بسیار نزدیک تر شده و بسیاری از طرحها مثل طرح های خاص نظامی و غیر نظامی از رشته دانشگاهی استفاده کرده ودر قالب پایان نامه مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیاز خود را تعریف می کنیم و دانشجویان روی آنها کار می کنند.
وی گفت: امروز ارتباط بین صنعت و دانشگاه به خصوص در صنایع نظامی بسیار خوب و نزدیک است.
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی به مدت ۳ روز در جزیره کیش در حال برگزاری است .
در این نمایشگاه ۶۰ شرکت خارجی همچون هلند، آلمان، نروژ، ایتالیا، ترکیه، چین، اسپانیا، فنلاند، آلمان، فرانسه، امارات، هند، مالزی، یونان، دانمارک، کره جنوبی فناوریهای نوین دریایی و دریانوردی کشور خود و مرتبط با موضوع نمایشگاه را در معرض دید عموم قرار داده اند.
سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت ۹۱٫۵ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر در ۱۸ کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.