نماز طلب باران در میناب اقامه شد

چاپ

درخواست باران از طریق نماز باران نشانه توجه به رحمت و قدرت الهی است زیرا در هنگام قحطی و خشک‌سالی تنها خداوند متعال است که می‌تواند با نزول باران، این دغدغه را رفع کند.

خواندن این نماز وقتی مستحب است که برای مدت طولانی بارش نداشته باشیم و با توجه به روایات متعدد، شیوع گناهان، کفران نعمت‌های الهی، ظلم، خیانت و گناهانی دیگر قحطی و خشک‌سالی را به دنبال دارد.

در نماز طلب باران، مستحب است مردم سه روز روزه‌بگیرند و در روز سوم با زبان روزه به سمت صحرا حرکت کنند و باحالتی همراه با خشوع و خضوع، به‌صورتی که موجب جلب رحمت خدا باشد به محلی پاک بروند و نماز را اقامه کنند. نماز باران مانند نماز اعیاد، دو رکعت است که به‌صورت جماعت و فرادی هم خوانده می‌شود.

بعد از اقامه نماز، دو خطبه توسط امام جماعت خوانده می‌شود و نمازگزاران نیز با دعا و مناجات از خداوند متعال طلب نزول رحمت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در پی کاهش نزولات آسمانی و احتمال تشدید خشک‌سالی و نیامدن باران با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده توسط مسئولین شهرستان، نماز طلب باران با حضور اقشار مختلف مردم میناب به امامت غلامحسین حسینی قضائی و با همکاری شهرداری میناب در بستر رودخانه این شهرستان اقامه شد.