هشدار هواشناسی هرمزگان نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها

چاپ

 در این اخطاریه آمده است: نقشه های جدید هواشناسی بیانگر تقویت سامانه کم فشار فصلی (مونسون) بر روی استان هرمزگان است که فعالیت آن پایان هفته جاری در استان ادامه دارد.
در ادامه این اخطاریه اعلام شده است: فعالیت این سامانه که از روز ۲۳ مردادماه شروع شده تا پایان هفته جاری در ساعات بعد از ظهر و شب سبب رگبار باران و رعد وبرق، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها، وقوع تگرگ، وزش تند باد لحظه ای و گرد و غبار در مناطق مرتفع و مستعد و همچنین مناطق مرکزی استان خواهد شد.
اداره کل هواشناسی هرمزگان در این اخطاریه عنوان کرده است:با فعالیت این سامانه علاوه بر ناپایداری جوی، مواج شدن دریا در تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریای عمان و افزایش سرعت بادهای شرقی در جزایر و دیگر نقاط استان پیش بینی می شود.
در این اخطاریه توصیه شده است: با توجه به شدت ناپایداریها تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی انجام شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در خصوص پیش بینی سرعت باد و ارتفاع امواج با فعالیت سامانه مذکور، به خبرنگار ایرنا گفت: سرعت باد در این مدت به ۳۸ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج تا ۱۲۰ سانتی متر می رسد.
مرضیه سی سی پور اظهار کرد: توصیه می شود در این مدت شناورهای سبک وقایق های صیادی از تردد خودداری وتمهیدات لازم دراسکله های استان صورت گیرد.
در شبانه روز گذشته حاجی آباد با ۲۳ درجه سانتی گراد خنک ترین و بستک با ۴۳ درجه سانتی گراد گرم ترین شهرهای استان هرمزگان بودند.