پرداخت بیش از هشت میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در هرمزگان

چاپ

 خلیل قاسمی چهارشنبه شب در چهل و نهمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار داشت: این تسهیلات به ۱۳ طرح تولیدی در استان پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: با ابلاغ بانک کشاورزی، وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان طرح‌های کشاورزی که پس از تمدید و تجمیع به بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان رسیده بود، مشمول بخشودگی جرایم و دیرکرد می ‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان پس از پایان این نشست به خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه از کارگروه مقرر شد مشکل برق شهرک صنعتی بندرلنگه تا هفته آینده رفع شود.
قاسمی تصریح کرد: در این کارگروه پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای هشت طرح تولیدی در هرمزگان نیز تصویب شد.
وی خاطرنشان کرد: برای امسال که به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در اولویت برنامه های استان است.
قاسمی با بیان اینکه دولت برای رفع موانع تولید مصمم است، افزود: تنها در سال ۹۵ افزون بر یک هزار و ۸۱ واحد تولیدی در کشور به چرخه تولید بازگشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیش از ۲۴۴ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید سال گذشته به ۷۰۶ متقاضی حوزه تولید و صنعت استان جهت خروج از رکود پرداخت شده است.