پیاده روی به مناسبت روز هوای پاک توسط هئیت کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان میناب

چاپ

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان میناب و به نقل از مجید زاهدی رئیس هئیت کوهنوردی و صعود های ورزشی این شهرستان به مناسبت هوای پاک در تاریخ ۲۹دی ماه هئیت کوهنوردی شهرستان میناب برنامه پیاده روی در کنار ساحل زیبای زیارت تا کوهستک و پاکسازی ساحل بندر کوهستک را به مدت ۵الی۶ ساعت در روز جمعه ۱ بهمن ماه از ساعت ۵ صبح برگزار می نماید.
مجید زاهدی رئیس هئیت کوهنوردی شهرستان میناب در همین رابطه گفت: این مراسم پیاده روی با هدف تقویت روحیه ورزش از برگزار خواهد شد .
وی افزود علاقمندان به ورزش در شهرستان و مردم استقبال بسیار خوبی از برگزاری این همایش ها داشته اند و تمامی اقشار و سنین مختلف برای پیاده روی آمده اند.
متولی کوهنوردی میناب اظهار داشت: این همایش ها چه به صورت فراگیر و چه خانوادگی برای داشتن یک زندگی اجتماعی و مشارکتی بسیار لازم است وی گفت: حضور خانواده ها در مشارکت های اجتماعی باعث تلطیف فرهنگ عمومی شده و از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند .
رئیس هئیت کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان میناب تظهار داشت: ترویج تفکر پر رنگ کردن نقش خانواده ها در مشارکت های اجتماعی از اهمیت ویژه ای برای هئیت کوهنوردی میناب برخوردار است
وی افزود:با توجه به این که ورزش پیاده روی تاثیرات مثبت و به سزایی در زندگی انسان ها دارد ، ترویج این تفکر موجب کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی می شود.
وی هدف از اجرای این همایش را آشنایی بیشتر شهروندان با مفاهیم هوای پاک محیط زیست سالم و زمینی عاری از آلاینده های زیست محیطی دانست و عنوان نمود: ترویج ورزش پیاده روی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی بسیار ضروری است و روز هوای پاک فرصتی برای تامل بیشتر در اهمیت نقش حیاتی و ضرورت بازنگری در برنامه ها و احساس مسوولیت همگانی بیشتر نسبت به مقوله حفظ محیط زیست و داشتن زمین پاک است .
زاهدی در پایان ا افزود: امروزه متاسفانه زندگی ماشینی بر زندگی سنتی مردم غالب شده و دیگر مانند گذشته تحرکات بالا نیست که برای دوری از این حالت باید در برنامه های مشارکتی بیشتر حضور پیدا نمایئم .