چهار هکتار از کمربند سبز درختکاری شد / هزار و ۶۰۰ اصله نهال کاشته شد

چاپ

مصطفی خادم رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بندرعباس بهمراه علیرضا احمدی منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان از اجرای روند کمربند سبز شهر بندرعباس بازدید کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بندرعباس، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان در این بازدید گفت:مرداد ماه امسال طی تفاهم نامه ای که با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بندرعباس امضاء شد مقرر گردید که مجازات های جایگزینی را برای حبس قرار دهیم تا فضای سبز نیز گسترش یافته و از وقوع جرم نیز جلوگیری شود.
علیرضا احمدی منش افزود:این کار به منظور جلوگیری از حاشیه نشینی بوده تا از وقوع جرم که در این مناطق بیشتر اتفاق می افتد نیز پیشگیری شود.
وی اذعان داشت:از زمان اجرای این تفاهم نامه، جلسات متعددی با همکاران قضائی برگزار کردیم که طی آن مجازات های جایگزین برای محکومین در نظر گرفته شود.
احمدی منش اظهارداشت:تاکنون ۲هزار اصله نهال و تجهیزات آبیاری فضای سبز برای محکومین رای صادر شده است و در تلاش هستیم تا پاییان سال تمام آرای مورد نیاز نیز صادر شود.
وی خاطرنشان کرد:زندانی شدن محکومین می تواند
مخاطرات فراوانی را برای افراد و خانواده های آنان ایجاد نماید که با اجرای آرای جایگزین می توان از زندانی شدن محکومین جلوگیری کرده و وقوع جرم را نیز کاهش داد.
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بندرعباس نیز در این بازدید گفت:در فاز اول قرار است ده هکتار فضای سبز اجرا شود و تاکنون چهار هکتار آن درختکاری شده است.
مصطفی خادم افزود:در این چهار هکتار بیش از هزار و ۶۰۰ اصله نهال کاشته و یک کیلومتر نیز شبکه آبیاری تحت فشار نیز اجرا شده است.
خادم با اشاره به گونه های کاشته شده تصریح کرد:در این فضا گونه هایی مانند چریش، گل ابریشم، لور، چنال و گارومزنگی کاشته شده است.
وی اظهارداشت:ایجاد سرسبزی و کاشت درختان باعث بوجود آمدن محیطی آرام برای شهروندان می شود که این می تواند از وقوع جرم جلوگیری کرده و حتی جذب توریست نماید.
خادم در پایان عنوان کرد:درختکاری در این فاز بصورت جنگلی اجرا می شود و در فازهای بعدی این کار بصورت خطی ادامه می یابد تا خط حایلی ایجاد نماید.
در پایان این بازدید علیرضا احمدی منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان و مصطفی خادم رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بندرعباس نهالی را غرس کردند.