کاهش شمار شکایات تعرفه‌ای از پزشکان در کشور

چاپ

دکتر ایرج خسرونیا  درباره وضعیت و میزان شکایات تعرفه‌ای ثبت شده در سامانه ۱۶۹۰ که از ۱۵ آبان ماه سال ۹۳ در کشور اجرا شده است و مردم می توانند از طریق این سامانه تخلفات تعرفه ای پزشکان را در سامانه ثبت کنند، گفت: در حال حاضر شاهدیم که میزان شکایاتی که از پزشکان می‌شود، به طور زیادی کاهش یافته است به طوریکه شاید در هفته یک یا دو شکایت در کشور داشته باشیم .

وی افزود: البته شکایت‌هایی هم از خود بیمارستان‌ها وجود دارد که دلیل آن هم اختلاف در صورتحساب‌ها است که اکثرا به دلیل اشتباهات محاسباتی و به دلیل اشتباه حسابدار اتفاق می‌افتد.

به گفته مسئول دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی کشور، منظور از اشتباهات محاسبه‌ای در بیمارستان‌ها این است که مثلا زمانی که بیمار همراه داشته باشد و یا در زمان تشکیل پرونده در بیمارستان از او پول بیشتری می‌گیرند.

خسرونیا در خصوص چگونگی برخورد با متخلفان در چنین مواردی، اظهار کرد: در چنین مواردی ابتدا پرونده به نظام پزشکی ارجاع داده و بعد از آن مسئولان فنی بیمارستان‌ها را به دادگاه خوانده شده و در صورت اثبات تخلف، با آنها برخورد می‌شود که این برخورد براساس نوع تخلف شامل توبیخ کتبی، درج در پرونده و سه ماه محرومیت از طبابت است.

خسرونیا تاکید کرد: شمار شکایاتی که از سوی مردم در سامانه ۱۶۹۰ ثبت شده است، بویژه میزان شکایت از پزشکان در سراسر کشور کاهش یافته است و در این میان وضعیت تهران هم مانند سایر مناطق کشور است. به طوریکه  شاید در ماه شاهد یک الی دو شکایت از پزشکان در تهران باشیم.