کشف و توقیف بزرگترین محموله سوخت قاچاق در مرزهای آبی بندرعباس

چاپ

گروه مرزبانی _ فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از شناسایی و انهدام یک باند بزرگ از قاچاقچیان سوخت و کشف محموله های سوخت قاچاق در مرزهای آبی بندرعباس خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی دریابانی استان هرمزگان ، سرهنگ “علی اصغر خرم روی”در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه گفت: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری و تدابیر فرمانده مرزبانی ناجا برخورد قاطع با باند ها و شبکه های سازمان یافته قاچاق کالا و ارز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.
وی از کشف بزرگترین محموله سوخت قاچاق و انهدام یک باند بزرگ از قاچاقیان سوخت در استان خبر داد و افزود:در این راستا با انجام اقدامات اطلاعاتی،مراقبت های ویژه و با تلاش های شبانه روزی و فعالیت بی وقفه کارکنان دریابانی بندرعباس یک باند قاچاق سوخت که به صورت کلان اقدام به قاچاق می‌کردند را شناسایی و تحت نظر اطلاعاتی قرار دادند.

فرمانده دریابانی استان هرمزگان افزود: با اقدام به موقع ماموران دریابانی بندرعباس در یک عملیات سریع و غافلگیرانه محموله های سوخت قاچاق در سواحل بندر پل را شناسایی و توقیف کردند.
وی بیان کرد:در این عملیات ۳فروند شناور لندینگ کرافت توقیف و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل نیز کشف که بزرگترین کشفیات سوخت دریابانی در سالهای گذشته و سال ۹۶ می باشد.
سرهنگ”علی اصغر خرم روی”با اشاره به اینکه شناورهای توقیف شده دارای ۱۲ مخزن متعدد آغشته به سوخت و جاساز بوده گفت:این مخازن غیرمجاز گنجایش ۵۴۰هزار لیتر سوخت دیگر را نیز دارد.
فرمانده دریابانی استان هرمزگان در خاتمه خاطرنشان کرد: عوامل مرتبط با این باند شناسایی و اقدامات قانونی از طریق مراجع قضایی به صورت ویژه در حال پیگیری است.