میراث جرون
امروز : سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ساعت : ۰۳:۰۰
یادداشت

مشارکت در انتخابات و رفتارهای سیاسی مردم

فروغ مسلم زاده مشارکت در انتخابات و رای دادن از مولفه های اساسی ...

رابطه مشارکت مردم در انتخابات با اقتصاد

وحید حاج سعیدی در میان همه فرآیند ها و مناسبت های اجتماعی، انتخابات از ...

توسعه شهرهای کوچک با مشارکت های مردمی

محمد میرعرب دکترای مدیریت چالش توسعه شهر های کوچک در سال های اخیر به ...

ترویج فرهنگ فرزندآوری راهکار اصلی مقابله با پیری جمعیت

فروغ مسلم زاده /// سیر صعودی سالمندی جمعیت از خبرهای ناخوشایند این روزها در ...

۸ تیر؛ حماسه‌ای با یک اولویت و دو ملاک

فروغ مسلم زاده // شرکت مردم در انتخابات می‌تواند همچون سنگری مستحکم سرنوشت ملت ...

آموزش ابتدایی؛ فصلی مهم در زندگی آموزشی دانش آموزان

ابوالفضل سمیعی – کارشناس حوزه آموزش آموزش ابتدایی یکی از مراحل آموزشی مهم و ...

صنایع دستی و توسعه اقتصاد و فرهنگ

وحید حاج سعیدی هنر ساخت صنایع دستی در توسعه اقتصادی و فرهنگی جامعه از ...

اهمیت انتخابات پیش رو

مریم آقاجانی// تبیین اهمیت حضور مردم در عرصه تعیین سرنوشت و ایفای نقش در ...

رشد جمعیت و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور

رضا مقدم زاده جمعیت یکی از عوامل موثر بر رشد اقتصادی در بلندمدت است. ...

قاچاق سوخت و قربانیانی که دراین راه فدا می شوند

فروغ مسلم زاده // اینجا سوخت قیمت جان دارد. راهی کوتاه برای رسیدن به ...

  • کد مطلب : 41537
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 23 ژوئن, 2024 - 09:29
  • شما اینجا هستید :یادداشت
  •   

    ۸ تیر؛ حماسه‌ای با یک اولویت و دو ملاک

    فروغ مسلم زاده // شرکت مردم در انتخابات می‌تواند همچون سنگری مستحکم سرنوشت ملت و کشور را از هر آسیبی مصون سازد. حضور مردم «در پای صندوقهای رأی بارز‌ترین مظهر حضور مردمی است و این پشتوانه‌ی انقلاب و کشور است. اگر حضور مردم ضعیف شود، آن وقت [دشمن استنتاج می‌کنند که بین مردم و نظام […]

    فروغ مسلم زاده //
    شرکت مردم در انتخابات می‌تواند همچون سنگری مستحکم سرنوشت ملت و کشور را از هر آسیبی مصون سازد. حضور مردم «در پای صندوقهای رأی بارز‌ترین مظهر حضور مردمی است و این پشتوانه‌ی انقلاب و کشور است. اگر حضور مردم ضعیف شود، آن وقت [دشمن استنتاج می‌کنند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است
    حضور و مشارکت مردم در انتخابات از لحاظ بین‌المللی نشان‌دهنده اقتدار ملی و ابهت بین‌المللی آنهاست: «از جهت وجهه‌ی خارجی انتخابات و حضور مردم و مشارکت مردم، نشان‌دهنده‌ی اقتدار ملّی است… وقتی همه‌ احساس کنند در دنیا -دشمن و دوست- که این ملّت هوشیار است، بیدار است، سرِ پا است، عازم است، پُرانگیزه‌ است، این کشور یک اقتداری، یک هیبتی در چشم همه‌ پیدا میکند؛ چه دوست و چه دشمن.
    از برکات دیگر حضور مردم در انتخابات تحول در مدیریت کشور است: «تحول در مدیریت وجود دارد. این انتخاباتها یکی از بزرگترین محسّناتش این است که از رکود جلوگیری میکند. بهترین شکل ادامه‌ی یک نظام اجتماعی این است که در عین ثبات، تحول داشته باشد
    راه حل اینکه صاحبان دیدگاه‌های گوناگون به نفع دیدگاه سیاسی یا فرهنگی یا اقتصادی خودشان تحوّل ایجاد کنند «این است که با انتخابات ــ حالا چه انتخابات مجلس، چه انتخابات مجلس خبرگان، چه انتخابات ریاست جمهوری، چه انتخابات شوراها ــ کسانی را که با آن فکر سیاسی آنها و جهت‌گیری سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی آنها همراهند، سر کار بیاورند؛ این میشود تحوّل
    بنابراین انتخابات «مؤثرترین وسیله برای این است که هر فردی بتواند آرمان‌ها و خواست‌ها و مطلوب خود را در قالب اجرایی قرار دهد و آن را به تحقق نزدیک کند.
    یکی از راه‌های مهم قوی شدن ایران، مشارکت در انتخابات است: «ما باید تلاش کنیم کشور را قوی کنیم. خب، کشوری و ملّتی که میبیند دشمنی‌های دشمنان و زیاده‌خواهان و مستکبران را، راه کار و علاجش این است که خودش را قوی کند. این قوّت کشور و «ایران قوی» یک شعار عمومی است، این را همه قبول دارند؛ آن کسی که بنده را هم قبول ندارد، شعار «ایران قوی» را قبول دارد. مسلّماً ایران قوی بهتر از ایران ضعیف و ناتوان و توسری‌خور است؛ ایران قوی، ایران عزیز و دارای عزّت. … ملّت هستند که این قوّت را به کشور می بخشند و حضور ملّت و مشارکتشان هم -اصل مشارکتشان، اندازه‌ی مشارکتشان- مسلّماً در این قوّت ملّی تأثیر دارد.»
    بنابراین «انتخابات پُرشور برای کشور از همه جهت مهم است. هم از جهت حضور مردم و تحقّق مردم‌سالاری به معنای واقعی کلمه مهم است… مسئله‌ی تمدّنی بسیار مهمّی است؛ مردم‌سالاری است. بعد هم همین طور که میدانید، حضور مردم در انتخابات، بر توانایی‌ها و قوّت آن دولت منتخب تأثیر زیادی دارد؛ بالاخره یک دولتی انتخاب خواهد شد، یک رئیس‌جمهوری انتخاب میشود و دولتی تشکیل میدهد؛ هر چه پشتوانه‌ی او بیشتر باشد، قوی‌تر باشد، قطعاً بهتر است و قدرت بازدارندگی کشور را بالا میبَرد، امنیّت میدهد به کشور، برای کشور آبرو ایجاد میکند.
    شرکت مردم در انتخابات می‌تواند همچون سنگری مستحکم سرنوشت ملت و کشور را از هر آسیبی مصون سازد. حضور مردم «در پای صندوقهای رأی بارز‌ترین مظهر حضور مردمی است و این پشتوانه‌ی انقلاب و کشور است. اگر حضور مردم ضعیف شود، آن وقت [دشمن] استنتاج می‌کنند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است.»
    بنابراین انتخابات «مؤثرترین وسیله برای این است که هر فردی بتواند آرمان‌ها و خواست‌ها و مطلوب خود را در قالب اجرایی قرار دهد و آن را به تحقق نزدیک کند.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب