‍ سردبیر استان‌های خبرگزاری فارس:وزارت ارشاد به بیمه و آموزش خبرنگاران توجه ویژه‌ای داشته باشد

چاپ

سردبیر استان‌های خبرگزاری فارس گفت: وزارت ارشاد به بیمه و آموزش خبرنگاران توجه ویژه‌ای داشته باشد.
به گزارش خبرنگار فارس حسن کربلایی در حاشیه سفر به گیلان در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان اظهار کرد: با توجه به وظایف قانونی اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها انتظار می‌رود که مسئولین این نهاد به امر آموزش خبرنگاران در عرصه حرفه‌ای و کاری خود اقدام عاجل و دقیقی داشته باشند.
وی گفت: حمایت‌های مادی و معنوی ادارات ارشاد در حوزه‌های مختلف می‌تواند دلگرمی و ثبات کاری خبرنگاران به‌ویژه در شهرستان‌ها و استان‌ها را در پی داشته باشد.
سردبیر استان‌های خبرگزاری فارس افزود: یکی از مشکلات خبرنگاران که بسیار هم مهم و اساسی است؛ بحث بیمه آن‌هاست، متأسفانه آن طور که باید و شاید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص اقدام مثمرثمری نداشته است، هرچند گام‌هایی در این راستا برداشته است.
کربلایی تصریح کرد: بحث آموزش یکی از نکات بسیار اساسی است چرا که اساسا سطح علمی و دانشگاهی بسیاری از خبرنگاران در شهرستان‌ها بسیار پایین است و این مهم به دلیل نبود کارگاه‌های آموزشی و یا مراکز دانشگاهی و … است، به همین خاطر خبرنگاران شهرستانی از نظر علمی آن چنان که باید باشد نمی‌توانند از این مهم بهره‌مند شوند، بنابراین ضروری است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برپایی کارگاه‌های آموزشی و استفاده از اساتید برجسته دانشگاهی به خبرنگاران در این خصوص نیز کمک نماید.
وی خبرنگاران را چشم بینا و امنای جامعه برشمرد و خاطر نشان ساخت: خبرنگاران در حوزه‌های مختلف می‌توانند با عملکرد مثبت و دقیقشان در انعکاس مطالبات مردمی منشاء تغییر و تحول بوده و جامعه را به سوی صلاح و رستگاری سوق دهند.
سردبیر استان‌های خبرگزاری فارس در این زمینه تاکید کرد: خبرنگاران رسانه‌های مختلف با هر خط فکری و سیاسی که دارند باید مطالبه‌گری از مسئولان را سرلوحه خود قرار داده و گلوی رسای مردم در بیان مشکلات جامعه باشند.
کربلایی در خاتمه به فرمایش امام راحل مبنی بر بیان عملکرد و اقدامات نظام اشاره کرد و گفت: از دیگر وظایف خبرنگاران بیان عملکرد و خدمات صورت گرفته در حوزه محرومیت‌زدایی و حاکم نمودن ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم و کشور است.