عصمت محمودی/تعرفه های اینترنت شاید وقتی دیگر

چاپ

وزیر جوان ارتباطات در صفحه شخصی اش تعرفه های اینترنت را به نمایش عمومی گذاشت تا کاربران و عموم شهروندان بتوانند با نظاره این تعرفه ها نظرات خودرا ثبت نمایند. اقدامی که برای اولین بار شاید در نوع خود قابل تحسین باشد اما باید گفت که همیشه تعرفه های اینترنتی و مخابراتی محل بحث و اظهار نظر بوده و آنچه که کمترمورد توجه قرار گرفته است نظر کاربران است .
شرکت مخابرات بعنوان مرجعی که ارائه دهنده و ناظر بر ارائه سرویس های حجمی و غیرحجمی است خودش نیازمند نظارت و بازرسی بر روند اجرایی حوزه کاری است تا جایی که همیشه کاربران از خمات گرفته شده ناراضی بوده و شرکتهای اینترنتی نیز زمانی که که با اعتراض مشترکانمواجه می شوند توپ را در زمین شرکت مخابرات انداخته و بهانه هایی می آورند که هرگز نمی تواند واقعی باشد.
هرچند این عدم توازن و ناعادلانه بودن تعرفه ها در سرویس های مکالمات هم دیده می شود و مشترکان اپراتورهای مختلف نیز از سرویس دهی ناراضی هستند . تعرفه هایی که بسیار بیشتر از آنکه باید خدمات بدهند از سروته حجم وبسته های مشترکین می زنند ودر نهایت آنچه که برای مشترک به عنوان حجم خریداری شده پس از کسر مالیات ارزش افزوده و …. باقی می ماند حجمی با قطعی های زیادی و پهنای باند کم وسرعت لاک پشتی و … . این داستان در روستاها و جاده ها هم داستان خاص خودرا دارد ، علیرغم آنکه بارها اعلام شده که جاده های ما تحت پوشش اپراتورهای تلفن همراه و … می باشند می بینیم که بعضی از اپراتورها در روستاها و جاده ها به بهانه های واهی از ارائه سرویس های موردنیاز مشترکان خودداری می کنند .
حال با این اوصاف در شهرها وروستاها افزایش تعرفه ها درهر سال نمی تواند منطقی و معقول باشد و بهتر است که وزیر محترم دراین خصوص تدبیر راهگشایی بیاندیشد و برنامه ای علمی و عملی برای ارائه بهتر خدمات اینترنتی و ارتباطی برای مشترکان فراهم نماید .
عصمت محمودی