میراث جرون
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۰۳:۰۰
یادداشت

ایران جوان ایران قوی

فروغ مسلم زاده //میراث جرون یکی از مشخصات بارز جوامع جهان سوم, جوانی جمعیت ...

رونق اقتصادی با فعالیتهای دریامحور

فروغ مسلم زاده // ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری، فراهم کردن زمینه اشتیاق سرمایه‌گذاران جهت ...

دختر روز نمی خواهد کمی امنیت به او بدهید ، تمام روزها روز دختر می شود

نوشته عبدالحسین اسدپور /// به بهانه روز دختر زیبا ترین تبریک ها را در ...

سناریوی بی سرانجام حقوق کارگران

فروغ مسلم زاده // وزیر کار درحالی از طی شدن مراحل پایانی لایحهٔ تغییر ...

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

  • کد مطلب : 5098
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 28 سپتامبر, 2016 - 11:02
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    آیت الله نعیم آبادی: گسترش فرهنگ کار کلید حل معمای اقتصاد مقاومتی است

    نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در پنجاه و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: کلید حل معمای اقتصاد مقاومتی ، گسترش فرهنگ کار است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میراث جرون به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، حضرت آیت االله غلامعلی نعیم آبادی ضمن تاکید بر گسترش فرهنگ کار در جامعه گفت: فرهنگ کار باید بر اساس سبک اسلامی ترویج شود و طی چندین ماه گذشته از طریق رسانه های جمعی این مبحث به خوبی تشریح و تبیین شده است.

    وی بر ورود بیشتر زنان به حوزه کار و اشتغال تاکید کرد و افزود: متاسفانه بخش قابل توجهی از نیروی کار کشور در حوزه های غیرتولیدی متمرکز هستند در صورتی که فرهنگ کار می باید دوباره بر اساس فرهنگ اسلامی و از خانواده ها آغاز شود و نقش زنان در این بخش بسیار ویژه و حیاتی است.

    امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: زنان در بحث تولید،علیرغم گذشته حضوری کمرنگ دارند و تاریخ گذشته نشان می دهد که هنر کارکردن و تولید در دست زنان ایرانی بوده و این فرهنگ باید احیا شود.

    رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان به نقد نگاه جامعه نسبت به بعضی مشاغل پرداخت و بیان داشت: تنها معلمی شغل انبیا نیست بلکه کشاورزی و سایر کارهای دیگر نیز توسط پیامبران انجام می شده است و همه پیامبران کشاورز و دامدار بوده اند؛ اما متاسفانه امروز فرزندان کشاورزان بجای کار بر روی زمین بدنبال شغل پشت میز نشینی و غیر تولیدی هستند.

    حضرت آیت الله نعیم آبادی، استمرار فرهنگ اقتصاد مقاومتی را منوط به عوض کردن دیدگاه نسبت به کار دانست و اظهار کرد: اگر فرهنگ کار را بر اساس مبانی اسلامی بالا ببریم برای همه افراد جامعه شغل وجود دارد و اگر ۶۰ میلیون دست وارد کار تولید شود دیگر هیچ کشوری نمی تواند آنرا متوقف کند.

    وی خودکفایی را از ضروریات فرهنگ اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: فعلا در اکثر موارد خودکفا نیستیم و حتی بسیاری از مواد غذایی را از خارج وارد می کنیم و هر وقت توانستیم به جای چاه های نفت از بازوهایمان استفاده کنیم آن موقع فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کشور نهادینه شده است.

    رئیس شورای فرهنگ عمومی خطاب به همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان گفت: باید نقاط ضعف فرهنگ اشتغال را در جامعه پیدا و نسبت به حل آن اقدام کنیم و این جزء وظایف همه دستگاه ها می باشد.

    امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: امروز شاهدیم از سراسر جهان برای کار به کشور ما می آیند و بیش از سه میلیون برادر افغانی در ایران کار می کنند اما خودمان هنوز سرگردانیم و دم از نبود کار می زنیم.

    وی به ظرفیت های استان هرمزگان در حوزه اشتغال اشاره کرد و بیان داشت: هرمزگان کانون کار و تلاش است اما در کنار آن ابتکار و نوآوری نیست و لازم است با بررسی دقیق آمار صحیح بیکاری را استخراج و با پیوند علم و کار زمینه را برای تولید و اشتغال بیشتر فراهم سازیم.

    در ادامه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق شعار سال را از وظایف اصلی اعضای شورا دانست و گفت: طی چند جلسه گذشته به صورت دقیق موضوع اقتصاد مقاومتی در کارگروه های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادات دستگاه های مختلف جمع آوری و رتبه بندی گردید که آماده تصمیم گیری نهایی می باشد.

    علیرضا درویش نژاد به ایام پیش رو اشاره کرد و افزود: در ماه محرم و صفر فعالیت های قرآنی دستگاه های عضو گسترش چشمگیری می یابد که گزارش آن در جلسه آتی ارائه خواهد شد.


    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب