میراث جرون
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۲۰:۰۳
یادداشت

سناریوی بی سرانجام حقوق کارگران

فروغ مسلم زاده // وزیر کار درحالی از طی شدن مراحل پایانی لایحهٔ تغییر ...

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

  • کد مطلب : 41453
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 25 آوریل, 2024 - 11:04
  • شما اینجا هستید :یادداشت
  •   

    توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

    فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم و بخش خصوصی کمک کند تا شعار سال تحقق پیدا کند. تا زمانی که به این باور نرسیم در تمامی حوزه‌ها مردم نقش اساسی ایفا می‌کنند و می‌توانند عامل تحول باشند کار به خوبی پیش نخواهد رفت و به اهداف تبیین […]

    فروغ مسلم زاده //
    اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم و بخش خصوصی کمک کند تا شعار سال تحقق پیدا کند.
    تا زمانی که به این باور نرسیم در تمامی حوزه‌ها مردم نقش اساسی ایفا می‌کنند و می‌توانند عامل تحول باشند کار به خوبی پیش نخواهد رفت و به اهداف تبیین شده دست نمی‌یابیم. اقتصاد دریامحور مقوله بسیار مهمی است که نیازمند مردمی شدن است و در حوزه جهش تولید می‌توان در پسکرانه بنادر اقدامات بسیار مهمی انجام داد.
    در استان هرمزگان و سواحل جنوب کشور بسته‌های تقویتی اقتصاد دریا محور اختصاص یابد تا شعارسال محقق شود، زیرا اقتصاد دریا محور در سواحل جنوب کشور قابل اجراست. اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم و بخش خصوصی کمک کند تا تقویت جهت جهش تولید محقق شود. برای اجرایی شدن و تحقق و حرکت در مسیر شعار سال راهکارهای ۱۲گانه جهت تقویت و جهش تولید انجام شود. دولت باید در حوزه برنامه‌ریزی جهش داشته باشد و برای خلق راهکارها و سیاست‌های همکاری مردم با دولت برنامه ریزی کند. یکی از راهکارهای ۱۲گانه جهت رشد تولید، تمرکز اساسی برای رشد تولید در حوزه کشاورزی و صنعت و معدن است که مردم در این حوزه‌ها می‌توانند مشارکت خوبی داشته باشند. دولت در زمینه اقتصاد و منابع بانکی و صدور مجوزها، تسهیل گری کند. دولت با تدوین سیاست‌ها و بسته‌های حمایتی برای تامین مسکن درحد وسع به خانواده‌ها کمک کند. پیدا کردن راهکارها و نحوه مشارکت مردم در اقتصاد وظیفه‌ی سخت مدیران است اما باید مسیر مشارکت برای مردم مشخص باشد و فراتر از مدل‌های فعلی که مثلاً زمینی برای دامداری در اختیار مردم قرارمی‌گیرد.
    دو مقوله «توسعه اقتصاد دریامحور» و «جهش تولید با مشارکت مردم» از اهمیت بسیار بالایی برای مقام معظم رهبری برخوردار است ایشان همواره در منویات خود به مقوله دریا و تولید توجه ویژه داشته‌اند واین موارد باید به عنوان سرلوحه فعالیت‌های اقتصادی کشور مدنظر قرار گیرد. اولویت استان هرمزگان به‌جهت اینکه یک استان ساحلی و دریایی است، توسعه دریامحور خواهد بود؛ یعنی در حوزه‌های دریایی به‌دنبال این هستیم که ظرفیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد را فعال کنیم.
    اقتصاد دریامحور یکی از فعالیت‌های بزرگ، درآمدزا و اشتغال‌آفرین در استان هرمزگان است که توجه چندانی به آن نشده و بخش بزرگی از این ظرفیت‌های لایتناهی دست‌نخورده باقی مانده یا در اثر عدم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی درحال از بین رفتن است، بنابراین بهره‌برداری صحیح، بازسازی ذخایر دریایی، توجه به مسائل و مصادیق زیست‌محیطی و… می‌تواند راه ما را برای استفاده بهتر و بهینه‌تر از این سرمایه بزرگ هموار سازد. اولویت استان هرمزگان به‌جهت اینکه یک استان ساحلی و دریایی است، توسعه دریامحور خواهد بود؛ یعنی در حوزه‌های دریایی به‌دنبال این هستیم که ظرفیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد را فعال کنیم. در همین راستا شعاری که مقام معظم رهبری تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مطرح کردند را نیز در این حوزه تعریف کردیم.
    درواقع به‌دنبال این هستیم که دانشگاه آزاد هرمزگان در زمینه دریا و دریامحور ورود پیدا کند. به‌دنبال این هستیم تا به بحث‌هایی که در حوزه دریا وجود دارد تمرکز کرده و ظرفیت‌هایی را که هنوز فعال نشده و بالقوه است فعال کرده و به اقتصاد دریامحور در استان هرمزگان کمک کنیم. معتقدم اقتصاد دریامحور می‌تواند به تحقق شعار امسال کمک کند.
    یک سرای نوآوری در استان هرمزگان وجود دارد که با عنوان علوم و فنون دریایی با محوریت امنیت غذایی مشغول به فعالیت است. قرار است در حوزه‌های شیلات، فناورهای دریایی، آبزیان، حمل‌ونقل دریایی، گردشگری و تولید انرژی از دریا فعالیت‌های خود را آغاز کنیم.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب