میراث جرون
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۲۱:۳۰
یادداشت

ایران جوان ایران قوی

فروغ مسلم زاده //میراث جرون یکی از مشخصات بارز جوامع جهان سوم, جوانی جمعیت ...

رونق اقتصادی با فعالیتهای دریامحور

فروغ مسلم زاده // ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری، فراهم کردن زمینه اشتیاق سرمایه‌گذاران جهت ...

دختر روز نمی خواهد کمی امنیت به او بدهید ، تمام روزها روز دختر می شود

نوشته عبدالحسین اسدپور /// به بهانه روز دختر زیبا ترین تبریک ها را در ...

سناریوی بی سرانجام حقوق کارگران

فروغ مسلم زاده // وزیر کار درحالی از طی شدن مراحل پایانی لایحهٔ تغییر ...

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

  • کد مطلب : 4398
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 3 سپتامبر, 2016 - 12:40
  • شما اینجا هستید :یادداشت
  •   

    ازدواج یاس و حیدر؛ آغاز فصل سبز عشق

    روزی که فرزند ابوطالب با دختری ازدواج می کند که وارث فصل عشق بود و مادر نسل عشق...

    ۱۳ شهریور امسال با یکم ذی الحجه مصادف شده است؛ روزی که فرزند ابوطالب با دختری ازدواج می کند که وارث فصل عشق بود و مادر نسل عشق. دختری که هدیه خاص پروردگار به آخرین پیامبرش بود، عصاره بهشت و تنها بانویی است که هم دختر معصوم، هم همسر معصوم و هم مادر معصوم است. یاس بهشتی پیامبر یکم ذی الحجه به کابین حیدر کراری در می آید که عظمت مردانگی اش بوی صداقت، ایمان و تسلیم می دهد. دو گلواژه باغ آفرینش تعهدی می بندند که وسعت اش صبوری، محبت، عاطفه، رضایت و سرمشق برای بشریت است.

    سالروز پیوند زندگی امام علی(ع) و زهرای مرضیه(س) آغاز فصلی عاشقانه است که آموختن در مکتب آن دو، درس محبت و عاطفه، اخلاق و نشاط و دوستی باصلابت است برای آدم هایی که به دنبال سرمشق دوستی در این بحر عظیم زندگی هستند.

    ازدواج یا پیوند زناشویی؛ پیوندی آئینی است که بین زن و مرد در تمامی مذاهب و ادیان برقرار می شود به امید تشکیل یک زندگی توام با مهر و محبت، آرامش روحی و روانی و تولد و پرورش نسل های آینده. این ازدواج و پیوند دو زن و مرد در تمامی ادیان الهی و غیرالهی می بایست پیامی برای رهروان خود داشته باشد تا از رهگذر این ازدواج و تشکیل خانواده سالم، مسیر کمال و تکلیف محوری را به روی پیروان خود بگشاید.

    تکلیف محوری، احترام و دوستی، مهر و محبت دوجانبه و عهد و پیمان دوطرفه ازدواج در محیط مدرن امروزی در بین برخی از زندگی های مشترک به قدری سخت و گاها تلخ گونه شده است که اگر از واژه جدایی حرفی نزنیم، باید بگوئیم به سردی گرائیده و از دوستی، محبت و تکلیف محوری زندگی در آئین همسرداری آنها خبری نیست.

    در دنیای مدرن امروزی ازدواج ها، بر روی کارت های عروسی سخن از شروع فصل عشق و دلدادگی حک می شود که با پیچیده کردن افکار و اعتقادات خانواده ها در پس دنیای مجازی ازهم گسیخته، چند صباحی این فصل مشترک با گسست هایی مواجه می شود که فصل فاصله ها و برهم زدن ها را به همراه دارد. اما در این بین هستند آدم های قدیمی تری که فصل عاشقی شان برای پیوند عهد دوجانبه، با جبهه های نبرد در میدان کارزار و با دشمن دین و انسانیت رقم خورده. آنها به قدری تعقل داشته اند که نه تنها نبرد در میدان عشق بازی با خدا بلکه در جبهه در کنار از دست دادن دست، پا و چشم به دنبال ممانعت های بزرگترهاشان که گاهی سد رسیدن شده اند؛ این درس زندگی یاس و حیدر مدینه بوده که آنها را بهم محبوب کرده و امروز همچنان عاشقانه پیوند عهد و دوستی دارند. هستند این ادم ها سالهاست که بدون دست و پا  که با چشم دل، هنوز زندگی شان کلام عشق و محبت است و دعواهای دردسرساز دیگران را با تدبیر مهربانانه همدیگر از دایره زندگی شان دور می کنند.

    عهد و پیمان دوطرفه ازدواج ها در محیط مدرن امروزی نیاز به بازگویی و مرهم هایی از جنس صداقت، دوستی، درک متقابل و احترام و اخلاق حیدری دارد تا تلخکامی ها سایه اش را از کانون خانواده های مدرن امروزی دور کند. و چه بسا زندگی هایی که نیاز به جراحی هایی از جنس گذشت و اخلاق و دوستی دارد تا ویروس آسیب های روحی، جسمی و روانی اش از چهره های فرزندان زدوده شود.

    باری دیگر، سالروز پیوند آب و آیینه، دخت نبی اکرم و حیدر کرار بر رهروان زندگی آن دو بزرگوار تبریک گفته و با این شعر زیبای شاعر مکتب علوی “علیرضا قزوه”که می گوید؛ «نام تو با علی و محمد قرینه است* هرجا که عطر نام تو باشد، مدینه است* دریا علی است، گوهر یک دانه اش تویی* در موج حادثات، حسین ات سفینه است» سخن را کوتاه و برای تمامی آنهایی که در این هفته پیوند عهد برای شروع فصلی عاشقی بسته اند آرزوی زندگی سبز علوی داریم.

    فرنگیس حمزه یی-سردبیر


    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب