میراث جرون
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۵:۲۹
یادداشت

رونق اقتصادی با فعالیتهای دریامحور

فروغ مسلم زاده // ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری، فراهم کردن زمینه اشتیاق سرمایه‌گذاران جهت ...

دختر روز نمی خواهد کمی امنیت به او بدهید ، تمام روزها روز دختر می شود

نوشته عبدالحسین اسدپور /// به بهانه روز دختر زیبا ترین تبریک ها را در ...

سناریوی بی سرانجام حقوق کارگران

فروغ مسلم زاده // وزیر کار درحالی از طی شدن مراحل پایانی لایحهٔ تغییر ...

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

  • کد مطلب : 5113
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 29 سپتامبر, 2016 - 08:03
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    با حضورمدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس؛ رشته حمل و نقل رسما آغاز بکار کرد

    در راستای اجرای سیاست های کلان و سند بنیادین توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای، رشته حمل و نقل در کشور برای اولین بار در هنرستان دار الفنون بندرعباس با ظرفیت ۳۱ نفر راه‌اندازی شد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میراث جرون به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس، محمد قویدل در آیین افتتاح بکار این رشته به صورت رسمی در هنرستان دارالفنون بندرعباس اظهار داشت: مشارکت دو‌سویه‌ای بین حمل و نقل و آموزش و پرورش در خصوص راه اندازی این رشته صورت گرفته است.

    وی ادامه داد: رشته حمل و نقل برای نخستین بار در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و سیاست بازار کار و اشتغال‌‌زایی ایجاد گردید و با عنایت به اینکه استان هرمزگان محور ترانزیت کشور است و در بخش‌های حمل نقل دریایی، جاده‌ای، هوایی و ریلی نقش بسزایی در ورود و خروج کالا در کشور دارد و به همین دلیل وزارت آموزش‌ و پرورش با این درخواست موافقت کرد.

    مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس گفت: دانش آموزان در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تحصیل می‌کنند و با اتمام این سه‌ پایه دانش آموزان مدرک دیپلم دریافت کرده و می‌توانند در دانشگاه رشته‌های تخصصی‌شان را ادامه دهند.

    قویدل بابیان اینکه این رشته با ظرفیت ۳۱ نفر راه‌اندازی شده است و به دلیل کامل شدن ظرفیت نتوانستیم سایر علاقه‌مندان در این رشته را بپذیریم، تصریح کرد: برای این تعداد از سوی وزارت آموزش‌ و پرورش کتب تخصصی تألیف شده است که از سوی نیروهای متخصص آموزش‌ و پرورش آموزش داده می‌شود.

    معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان درباره اندازی این رشته تحصیلی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ایجاد رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز هر منطقه از کشور است که راه‌اندازی رشته حمل و نقل با همکاری و حمایت اداره کل راهداری وحمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان در همین زمینه صورت می‌گیرد.

     موسی دادی‌زاده بیان کرد: این رشته برای نخستین بار در کشور در هنرستان دارالفنون شهر بندرعباس و در پایه دهم ایجاد شده و تجهیز کارگا‌ه‌های مورد نیاز برای دروس عملی این رشته را نیز اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان متقبل شده است.

    وی ادامه داد: مزیت استان هرمزگان در زمینه حمل و نقل موجب شد تا ایده ایجاد این رشته تحصیلی در مدرسه دارالفنون شهر بندرعباس شکل بگیرد و لذا به نظر می‌رسد در دیگر رشته‌های جدید نیز باید با حمایت از حوزه‌های تخصصی نسبت به توانمندسازی دانش‌آموزان به لحاظ مهارتی اقدام کرد

    علرضا مجرد، مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای هرمزگان در آیین افتتاح این طرح در هنرستان دارالفنون بندرعباس اظهارداشت: استان هرمزگان به عنوان یک کریدور حمل و نقلی کشور ،ایران را به عنوان شاهراه حیاتی توسعه اقتصاد و تجارت در دنیا می باشد.

    مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای هرمزگان در آیین افتتاح این طرح در هنرستان دارالفنون بندرعباس اظهارداشت: استان هرمزگان به عنوان یک کریدور حمل و نقلی کشور ،ایران را به عنوان شاهراه حیاتی توسعه اقتصاد و تجارت در دنیا می باشد.

    وی گفت:امروز روز تاریخی برای حمل و نقل و آموزش و پرورش استان  می باشد که در تاریخ به یاد خواهد ماند.

    مجرد افزود: در این رابطه، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل حمل و نقل و اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان بسته شد که درسال تحصیلی جاری شاهد پذیرش۳۱دانش آموز  دانش آموزان در رشته حمل ونقل هستیم.

    دراین تفاهم نامه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، تامین نیروی انسانی متخصص برای آموزش های مورد نیاز براساس سرفصل های آموزشی رشته یاد شده در هنرستان های مجری و همچنین فراهم کردن فضا و تجهیزات آموزشی مورد نیاز و فراهم کردن زمینه بازدید از مراکز مرتبط با حوزه حمل و نقل هنرجویان این رشته و سایر دانش آموزان مقاطع تحصیلی در راستای اشاعه فرهنگ حمل و نقل استان و همکاری در برگزاری دوره های آموزشی و فراهم کردن زمینه جذب دانش آموختگان در بخش های تابعه متعهد شده است.

    گفتنی است در پایان این مراسم دانش آموزان با بدرقه مسئولین راهی کلاس درس شدند.

    انتهای پیام/


    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب