میراث جرون
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۰۶:۵۹
یادداشت

رونق اقتصادی با فعالیتهای دریامحور

فروغ مسلم زاده // ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری، فراهم کردن زمینه اشتیاق سرمایه‌گذاران جهت ...

دختر روز نمی خواهد کمی امنیت به او بدهید ، تمام روزها روز دختر می شود

نوشته عبدالحسین اسدپور /// به بهانه روز دختر زیبا ترین تبریک ها را در ...

سناریوی بی سرانجام حقوق کارگران

فروغ مسلم زاده // وزیر کار درحالی از طی شدن مراحل پایانی لایحهٔ تغییر ...

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

  • کد مطلب : 4745
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 15 سپتامبر, 2016 - 06:34
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    بیش از ۳۴ هزار دانش آموز نیازمند هرمزگانی چشم انتظار همدلی در جشن عاطفه ها

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانش آموز تحت حمایت و ۲۳ هزار دانش آموز نیازمند این استان، چشم انتظار همراهی و همدلی اقشار مختلف مردم در جشن عاطفه ها هستند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میراث جرون، علی الهیاری در نشست خبری تشریح برنامه های «جشن عاطفه ها»، از فقر به عنوان عامل ایجاد مخاطرات و آسیب های مختلف در جامعه نام برد و اظهار کرد: موضوع فقر باید به یک دغدغه عمومی تبدیل شود و نباید به راحتی از آن عبور کرد؛ زیرا گرهی که امروز با دست می توان آن را باز کرد نباید با بی تفاوتی امروز ما به معضلی تبدیل شود که آیندگان با دندان نیز نتواند این گره را باز کنند.

    وی، بدترین بی تفاوتی را ساده گذشتن از موضوع مهم فقر دانست و افزود: اگر می خواهیم که جامعه ای باطراوت، سرزنده و شاداب داشته باشیم، همه باید در راستای فقرزدایی و رفع محرومیت در جامعه وارد صحنه شویم.

     الهیاری با اشاره به حضور مردم در صحنه های مختلف به ویژه مباحث نیکوکاری، عنوان کرد: مردم همواره در کارهای خیر پیشقدم بوده اند، اما این حضور هنوز به یک دغدغه عمومی تبدیل نشده است.

    وی با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان دستگاهی فرهنگ ساز در عرصه نیکوکاری موظف است تا زمینه را برای اتصال متمکنین با گروه فقرا و نیازمندان فراهم کند، گفت: آمارهای کمیته امداد حکایت از این دارد که روزانه بر مشارکت های مردمی در امور خیر و نیکوکاری افزوده می شود اما مشارکت های کنونی توان تامین هزینه های فقرا را ندارد و از این رو نیازمند حضور پررنگ تر مردم در این حوزه می باشیم.

    مدیرکل کمیته امداد هرمزگان با ذکر این نکته که ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این استان تحت حمایت امداد می باشند، تصریح کرد: به طور میانگین در طول سال برای هر دانش آموز شش میلیون ریال هزینه می شود که در مجموع این رقم به ۶۹ میلیارد ریال می رسد.

    وی افزود: ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو نیز تحت پوشش کمیته امداد هستند که به طور میانگین برای هر نفر ۱۰ میلیون ریال هزینه می شود و این رقم نیز در مجموع قریب به ۲۳ میلیارد ریال است.

     الهیاری با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد دانشجو و ۲۳ هزار دانش آموز نیازمند در استان هرمزگان وجود دارد که تحت پوشش کمیته امداد نمی باشند، تصریح کرد: خشن ترین چهره فقر، این است که مانع شکوفایی استعدادهای فرزندان جامعه می شود و هدف از برگزاری جشن عاطفه ها این است که هیچ دانش آموزی به دلیل مشکلات مالی، از تحصیل محروم نماند.

    وی با اذعان به اینکه امروز متاسفانه پول نقش تعیین کننده ای در جایگاه افراد دارد، گفت: متاسفانه شرایط امروز جامعه با دهه های ۶۰ و ۷۰ متفاوت تر است و با توجه به شرایط خاص، فقرا از دستیابی به کرسی های دانشگاه ها محروم هستند و از این رو کمیته امداد  درصدد است تا با همت مردم خیراندیش، زنجیر فقر را پاره کند.

    این مقام مسئول افزود: اگر از طریق جلب مشارکت های مردمی در قالب جشن عاطفه ها بتوانیم فرصت تحصیل را برای فرزندان خانواده های نیازمند فراهم سازیم بهترین خدمت را به جامعه کرده ایم.

    وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان که لقب پایتخت تجاری و یا دروازه اقتصادی کشور را یدک می کشد نباید مردم آن در فقر بمانند، تصریح کرد: متاسفانه حضور بنگاه های اقتصادی و صنایع مستقر در استان در امور خیر بسیار کمرنگ است.

    الهیاری با بیان اینکه جشن عاطفه ای امسال طی ۲ مرحله برگزار می شود، گفت: مرحله نخست فردا پنجشنبه(۲۵ شهریور) در  ۳۴ پایگاه و مرکز نیکوکاری در سراسر استان هرمزگان برگزار می شود، گفت: مرحله دوم نیز از یکم تا ۱۰ مهر ماه جاری در سطح مدارس برگزار خواهد شد.

     وی با یادآوری اینکه در جشن عاطفه های سال گذشته مردم خیراندیش هرمزگان بیش از ۱۴ میلیارد ریال به دانش آموزان نیازمند کمک کردند، افزود: پیش بینی می شود کمک های مردمی در جشن عاطفه های امسال ۷۰ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته باشد.

    منبع: شبستان


    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب