میراث جرون
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۰۳:۰۰
یادداشت

سناریوی بی سرانجام حقوق کارگران

فروغ مسلم زاده // وزیر کار درحالی از طی شدن مراحل پایانی لایحهٔ تغییر ...

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

  • کد مطلب : 41414
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 14 آوریل, 2024 - 10:39
  • شما اینجا هستید :یادداشت
  •   

    زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

    مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق براساس سرانه گردشگر در استان اجرا می‌شود که این طرح درواقع جزو موضوعات معطلی بوده که در دولت سیزدهم در سطح ملی با آن موافقت شده است. با توجه به اینکه گردشگری در رونق اشتغال تاثیر دارد، برای توسعه این صنعت […]

    مریم آقاجانی //

    توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق براساس سرانه گردشگر در استان اجرا می‌شود که این طرح درواقع جزو موضوعات معطلی بوده که در دولت سیزدهم در سطح ملی با آن موافقت شده است.
    با توجه به اینکه گردشگری در رونق اشتغال تاثیر دارد، برای توسعه این صنعت در استان فعالیت‌ها بیش از گذشته سرعت گرفته است. گردشگری به دلیل تأثیرات مثبت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به‌ویژه درآمدزایی و تأثیر در رشد اقتصادی کشورها، به بزرگترین صنعت در جهان تبدیل شده و برای اغلب کشورها، گردشگری منبع مهمی برای فعالیت های تجاری، کسب درآمد، اشتغال زایی و مبادلات خارجی محسوب می‌شود. فعالیت گردشگری به عنوان یکی از مهمترین و پویاترین فعالیت‌ها در جهان مطرح است، به‌‌طوری که یکی از اقتصادی‌ترین فعالیت‌ها در چرخه ملی کشورها، به خصوص از نظر اشتغال و ارزآوری و رونق مناطق مختلف به حساب می‌آید و بر اساس مطالعاتی که در زمینه برگزاری رویدادهای ورزشی و گردشگری برخاسته از آن انجام گرفته است از رویدادهای ورزشی و گردشگری به عنوان عاملی برای بالابردن کیفیت زندگی ساکنان، بهبود اقتصاد و افزایش غرور و روحیه در جامعه نام برده شده است.
    در سال‌های اخیر و به خصوص در شرایط نامطلوب اقتصاد جهانی، کشورهای پیشرفته و رو به توسعه از این صنعت استفاده ای مطلوب نموده و با جدی گرفتن ارکان آن ؛تعالی اقتصادی از این طریق را محقق ساخته اند. برای ایران که خروج از اتکا به درآمدهای نفتی و مشکل اشتغال را دنبال می کند،صنعت گردشگری گزینه‌ ای مناسب خواهد بود. البته در سال‌های اخیر تلاش‌ها و فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته که در قیاس با رشد فزاینده گردشگری در جهان کافی به نظر نمی‌رسد. در عین حال با وجود اثرات مثبت آن بر توسعه اقتصادی، متاسفانه مطالعات اندکی در این زمینه در ایران صورت گرفته است.
    امروزه گردشگری ورزشی در بسیاری از کشورها به عنوان منبعی مهم جهت بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود از آن استفاده می‌کنند.یافته‌های مشابه در تمامی مطالعاتی که در زمینه برگزاری رویدادهای ورزشی انجام گرفته، این است که منافع اقتصادی حاصل از برگزاری رویدادها بیشتر از هزینه‌های آن است.
    برای رسیدن به این امر نباید فراموش کرد که ورزش تنها وسیله سرگرمی نیست، بلکه سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی یک جامعه را نیز در بر می‌ گیرد، بعد از آن با اختصاص بودجه‌ ای مناسب، تاسیسات و امکانات زیربنایی متناسب با شرایط جغرافیایی و اقلیمی هر منطقه ایجاد شود.
    پدیده های طبیعی نظیر دره ستاره ها، کُورکُورا کوه، چاکاویر، تنگه چاهکوه، کَریون، دیواره قاضی، بصیرا، ژئولینک، دره شور، جزیرتو، صخره لاک پشت ها و کناره های سواحل جنوبی، که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند، از جمله این جاذبه های زمین شناسی محسوب می شوند.جنگل‌های حرا به همراه تنوع زیستی منحصر به فرد، خلیج دلفین ها، سواحل مرجانی و نوار ماسه ای نخ کُنار، از دیگر چشم اندازهای طبیعی هستند که ارزش ژئوپارک قشم را دو چندان کرده است.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب