میراث جرون
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۰۹:۲۵
یادداشت

ایران جوان ایران قوی

فروغ مسلم زاده //میراث جرون یکی از مشخصات بارز جوامع جهان سوم, جوانی جمعیت ...

رونق اقتصادی با فعالیتهای دریامحور

فروغ مسلم زاده // ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری، فراهم کردن زمینه اشتیاق سرمایه‌گذاران جهت ...

دختر روز نمی خواهد کمی امنیت به او بدهید ، تمام روزها روز دختر می شود

نوشته عبدالحسین اسدپور /// به بهانه روز دختر زیبا ترین تبریک ها را در ...

سناریوی بی سرانجام حقوق کارگران

فروغ مسلم زاده // وزیر کار درحالی از طی شدن مراحل پایانی لایحهٔ تغییر ...

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

  • کد مطلب : 4890
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 22 سپتامبر, 2016 - 05:37
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    صنعتگر هرمزگانی: صنایع دستی هرمزگان برای توریست ها جذابیت های زیادی دارد

    ناصر رهسپار گفت: طی برگزاری نمایشگاه هایی در داخل و خارج از کشوربا توریست های زیادی مواجه شده ام که همگی از صنایع دستی هرمزگان بسیار خوششان آمده و درنهایت ذوق زده شده اند.

    ناصر رهسپار گفت: طی برگزاری نمایشگاه هایی در داخل و خارج از کشوربا توریست های زیادی مواجه شده ام که همگی از صنایع دستی هرمزگان بسیار خوششان آمده و درنهایت ذوق زده شده اند و این ذوق زدگی منجر به خرید صنایع دستی بومی استان شده است و این امر بنده بسیار خوشحال و شگفت زده می کند که فردی از ایتالیا و یا غنا ورومانی قطعه ای از صنایع دستی هرمزگان را در منزلش نگهداری کند.

    ناصر رهسپار گفت:هنری که محصول دست زنان و مردان هرمزگان است این روزها می رود تا جهانی شود و با عرضه این هنر در مجامع و نمایشگاه های داخلی و بین المللی سعی نموده ام بتوانم آنطور که حق این هنرمندان سخت کوش هرمزگانی است به عرضه و معرفی این محصولات بپردازم.

    رهسپار تصریح کرد: از آنجایی که هرمزگان با دارا بودن استعداد های نهفته ظرفیتهای بسیار غنی در تمامی عرصه های هنری خصوصا صنایع دستی که یادگار نیاکانمان می باشد تاکنون دراین عرصه مهجورمانده است بنا دارم با تلاشهای مستمر و حضورپیاپی در نمایشگاه های داخلی و خارجی این هنر فراموش شده ومغفول هرمزگان را که محصول دست مردان و زنان سخت کوش دیار آفتاب و شرجی است را به تمام دنیا معرفی نمایم.

    وی افزود:به مناسبت دهه ولایت و امامت دو نمایشگاه صنایع دستی بطور همزمان در بندرعباس و شیراز برپا نمودیم که مورد استقبال بی نظیر شهروندان بندرعباسی و شیرازی قرارگرفته است.

    ناصررهسپار گفت:نمایشگاه پاییزه بندرعباس از تاریخ ۱۶ لغایت ۲۶ شهریور ماه جاری در محل نمایشگاه های دایمی بندرعباس برپا شد که مورد استقبال عموم شهروندان قرار گرفته است.

    وی افزود: تمامی مصنوعات غرفه ما ساخت دستان هنرمندان مینابی است که علیرغم سخت کوشی و کمبود امکانات بسیار سعی دارند بهترین مصنوعات را ارایه دهند.

    وی گفت :توریستهای ایتالیایی که طی برگزاری نمایشگاه در شیراز ازغرفه ام بازدید کردند با دیدن قفس پرنده اقدام به خرید آن نمودند وازاین خریدشان بسیار خرسند وشاد شدند.

    مارکوپولوی صنایع دستی هرمزگان که سابقه درخشانی در برپایی نمایشگاه صنایع دستی هرمزگان در کشورهای مختلف اروپایی و اسیایی دارد امسال بطور همزمان در جشنواره تابستانی صنایع دستی  بندرعباس و شیراز که تحت عنوان ” از عید تا عید” برگزار شد مهمان ویژه این فستیوال بود که مورد استقبال مسئولان استان فارس قرارگرفت.

    به گفته رهسپار این نمایشگاه از تاریخ ۱۶ لغایت ۳۰ شهریور ماه ازساعت ۱۷ لغایت ۲۴ در کنا رارگ کریمخان شیراز با شرکت هنرمندان مطرح شیرازی برپا شده است که مورد توجه و استقبال شهروندان قرار گرفته است.

    ناصر رهسپار گفت:دی ماه امسال قرار است در نمایشگاه صنایع دستی استانبول ترکیه حضورداشته و صنایع دستی هرمزگان که عمدتا از چوب درخت خرما وسفال می باشد را در معرض دید عموم قرار می دهد.

    ناصررهسپار افزود: عزمم را جزم کرده ام تا تعداد نمایشگاه های خارجی را دو رقمی نمایم ، تاکنون در ۹نمایشگاه بی نالمللی دد رکشورهای امارات ،ترکیه ،ایتالیا وچین شرکت کرده ام و ماحصل این حضور ۵ لوح تقدیر بین المللی است.

    شایان ذکر است :رهسپار هنرمند خوش ذوق هرمزگانی با بیش از ۲۰ لوح تقدیر داخلی مهمترین آر زوی خود را جهانی کردن صنایع دستی هرمزگان عنوان می کند.

    وی درپایان گفت: اگر حمایت های خوبی از صنایع دستی بومی بشود قطعا حرفهای زیادی برای گفتن در عرصه بین الملل خواهیم داشت.


    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب