میراث جرون
امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۲۲:۴۰
یادداشت

رونق اقتصادی با فعالیتهای دریامحور

فروغ مسلم زاده // ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری، فراهم کردن زمینه اشتیاق سرمایه‌گذاران جهت ...

دختر روز نمی خواهد کمی امنیت به او بدهید ، تمام روزها روز دختر می شود

نوشته عبدالحسین اسدپور /// به بهانه روز دختر زیبا ترین تبریک ها را در ...

سناریوی بی سرانجام حقوق کارگران

فروغ مسلم زاده // وزیر کار درحالی از طی شدن مراحل پایانی لایحهٔ تغییر ...

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

  • کد مطلب : 2302
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 28 ژوئن, 2016 - 04:23
  • شما اینجا هستید :یادداشت
  •   

    مجوزهایی که پشت پرده صادر می‌شوند…!

    قهوه‌خانه‌ها و دکه‌های قلیان‌فروشی در شهرستان حاجی‌آباد روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شوند و هیچ‌گونه اقدامی در این زمینه از سوی مسؤولین امر صورت نمی‌پذیرد.

    به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی آباد، امروزه قلیان وسیله‌ای برای سرگرمی جوانان و بعضا نوجوانان در شهرستان حاجی آباد رایج شده است و متاسفانه هیچ‌گونه اقدام مناسبی برای جلوگیری از شیوع این ماده افیونی انجام نمی‌شود.

    فراموش نکنیم که این مواد یک تحفه استکباری است که بر جان جوانان ما افتاده است و شاید به جرات می‌توان گفت، بیکاری، تنهایی و عدم اوقات فراغت مناسب موجب شده است این نسل نوپا به این مسائل دچار شوند.

    بر همه ما روشن است که دشمنان در کمین و در صدد انحراف جوانان که جزء اصلی‌ترین سرمایه‌های ما به حساب می‌آید هستند اما در این زمینه انصاف به خرج دهیم، ما چقدر در زمینه‌های فرهنگی کار کردیم و اکنون در فصل تابستان که زمان مناسبی برای پرورش و رشد استعدادهای فرزندانمان است، چه برنامه‌هایی را طراحی و عملیاتی کرده‌ایم؟

    سالیانه چقدر مسؤولین شهر روی فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی کار می‌کنند، چقدر وقت می‌گذارند تا برنامه‌هایی موثر و رهگشا برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان طراحی کنند؟ اما غافل از برنامه‌های پشت پرده دشمنان هستیم و به یقین می‌توان گفت که ما از دشمنان عقب افتاده‌ایم.

    بعضا مسؤولین جاه‌طلبی که برای رشد و هویت شخصی و اداری خود قادر به ارائه آمارهای دروغین صعودی از برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت هستند، بیایند و حقیقت‌ها را ابراز و از مسائل آماری صرفه نظر کنند، مبادا این مسائل حاشیه‌ای روزی گریبان‌گیر فرزندان خودمان شود.

    قهوه‌خانه‌ها و دکه‌های قلیان‌فروشی در شهرستان حاجی آباد روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود، باید از اصحاب فرهنگ و کسانی که دغدغه فرهنگی دارند و سکاندار عرصه فرهنگی هستند پرسید، چه کسانی مجوز این دکه‌ها را صادر می‌کنند و با چه هدفی صادر می‌شوند؟

    اما وقتی به سراغ هر کدام از مسؤولین برای پاسخگویی به این مسائل می‌رویم هرکس توپش را در زمین دیگری می‌اندازد تا همچنان این سؤال در گلو خفه شود و اهداف دشمنان با موفقیت بیشتری ادامه پیدا کند.

    باید جوانان را از این مسائل آگاه کرد، مسؤولین می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند، باید اوقات فراغت متناسب با روحیه آنان ایجاد کرد، پدرانی که با حقوق اندک صورتشان را نزد زن و فرزند سرخ نگه می‌دارند تا نان حلالی را بدست آورند زیبنده نیست که فرزندانشان به‌دلیل سوء مدیریت مسؤولین امر به انحطاط کشیده شوند.

    در این خصوص به سراغ شهردار حاجی آباد رفتیم و جویای این مساله شدیم.

    علیرضا حسن‌زاده حاجی‌آبادی در این خصوص به خبرنگار فارس در حاجی آباد گفت: شهرداری در راستای وظائف قانونی خود هیچ‌گونه مسؤولیتی در قبال این مساله ندارد، از ابتدای شروع بکار شهرداری هیچ‌گونه دکه‌ای با نام صنف قلیان‌فروشی ایجاد نشده است و این دکه‌ها همگی در زمان شهرداری‌های سابق انجام گرفته و شهرداری حاجی آباد در زمان صدور مجوز دکه‌ها، صنفی را مشخص کرده و متاسفانه مجوز دکه‌ها به‌نام میوه فروشی، مطبوعاتی و …صادر شده است ولی عده‌ای سودجو در این دکه‌ها اقدام به فروش قلیان می‌کنند که وظیفه اماکن است که باید برخوردی جدی کند.

    شهردار حاجی آباد افزود: گرچه دکه قلیان‌فروشی منع قانونی ندارد اما به‌لحاظ جلوه و نمای بدی که برای شهرستان ایجاد می‌کند با بلوارکشی خیابان‌های بلوار امام که در دست اقدام است این دکه‌ها جمع‌آوری خواهند شد.

    انتهای پیام/۳۲۶۴/ر۴۰/


    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب