میراث جرون
امروز : پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۲۱:۴۶
یادداشت

رونق اقتصادی با فعالیتهای دریامحور

فروغ مسلم زاده // ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری، فراهم کردن زمینه اشتیاق سرمایه‌گذاران جهت ...

دختر روز نمی خواهد کمی امنیت به او بدهید ، تمام روزها روز دختر می شود

نوشته عبدالحسین اسدپور /// به بهانه روز دختر زیبا ترین تبریک ها را در ...

سناریوی بی سرانجام حقوق کارگران

فروغ مسلم زاده // وزیر کار درحالی از طی شدن مراحل پایانی لایحهٔ تغییر ...

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

  • کد مطلب : 3614
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 10 آگوست, 2016 - 12:43
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبزبندرعباس خبرداد؛ بهره برداری از سه آبشیرین کن برای تامین فضای سبز در هفته دولت

    مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبزشهری بندرعباس گفت: همزمان به هفته دولت امسال، سه آبشیرین کن هرکدام با 500 مترمکعب ظرفیت جهت تامین فضای سبزشهری به بهره برداری می رسد.

    به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی میراث جرون، مصطفی خادم در نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران حوزه فضای سبز شهری بندرعباس در ابتدای سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره عکس منظرشهری بندرعباس “خنکای لور اظهار داشت: در این جشنواره بیش از ۵۰ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۱۹ نفر به بخش پایانی راه یافتند.

    وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی پتانسیل ها، نقاط قوت زیبایی های شهری، شناخت سیمای شهری از نگاه مردم و از دیدعکاسان حرفه ای و آماتور و برنامه ریزی بهتر برای زیباسازی سایر نقاظ شهر به فضای سبز و کاشت گل ها عنوان کرد.

    مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبزشهری بندرعباس درادامه سخنان خود با اشاره به خشکسالی های دهه های اخیر در استان بیان داشت: خشکسالی ها باعث شده توسعه فضای سبز نیز کاهش پیدا کند متاسفانه و بیش تر به دنبال مدیریت و مصرف بهینه بوده ایم که کارهای خوبی انجام شده است.

    خادم ادامه داد: به دنبال استفاده بهینه از منابع آبی استان از سال ۹۳، کمیته آب، جلسات متعددی گرفته شد که نتایج آن مدیریت ۴۰۰ انشعاب طبق گزارش آب و فاضلاب مربوط به شهرداری بندرعباس بود که این تعداد را به خوبی مدیریت کردیم و به ۱۹۱ مورد کاهش دادیم.

    وی گفت: میزان مصرف آب شرب شهری که در فضای سبز استفاده می شود نزدیک به ۴۰ درصد است که در مجموع ۸۱ لیتر بر ثانیه آب مصرف می کنیم که ۴۰درصد آن غیرشرب و ۶۰درصد شرب است.

    مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبزشهری بندرعباس در این رابطه به راه اندازی سه آبشیرینکن برای آبیاری فضای سبز اشاره و بیان کرد: با بهره برداری از این آبشیرینکن ها، ۱۷لیتر بر ثانیه از مصرف آب شرب کاسته می شود.

    خادم با اشاره به اینکه برنامه های متعددی برای جداسازی آب شرب شهری طراحی شده است، افزود: با اضافه شدن آبشیرین کن ها، مصرف آب شرب برای فضای شبزشهری کاهش می یابد.

    وی در این رابطه بیان داشت: شناسایی منابع جدید آبی، برگزاری کلاس های متعددی آموزشی برای شهروندان و نیروهای شهرداری، ارتقا سیستم آبیاری در حوزه های مختلف بخشی از فعالیت هایی بوده که در راستای کاهش آب شرب در سیستم فضای سبز انجام شده است.

    این مسوول در حوزه فضای سبز در خصوص نصب علامت گذاری های مکان های استفاده از آب غیرشرب برای فضای سبزشهری نیز گفت: تمام منابع آبی فضای سبز شهری بندرعباس پایش و مشخص شده است.

    مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبزبندرعباس ظرفیت هرکدام از این آبشیرین کن ها را ۵۰۰ مترمکعب اعلام و اضافه کرد: پارک دباغیان، صیادان و بوستان خلیج فارس سه پارکی هستند که آبشیرین کن در آنهخا نصب و راه اندازی می شود.

    خادم در خصوص توسعه فضای سبز شهری این سازمان، زیباسازی اطراف مساجد با همکاری اداره کل ارشاد و کانون های فرهنگی-هنری مساجد را یکی از برنامه های جدید این سازمان عنوان کرد و افزود: همه باید از فضای سبز به عنوان یک سرمایه گذاری در توسعه شهری نگاه کنند.

    وی ادامه داد: از سال گذشته کار پرورش گلهای فصلی در نهالستان سازمان آغاز شد که با تولید این گلها نیم میلیاردتومان صرفه جویی اقتصادی داشته است.

    مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبزبندرعباس تولید و کاشت ۱۰۰هزار نشاء گل تابستانی را فعالیت های این سازمان ذکر کرد و ادامه داد: از یکماه آینده تکثیربذر گل های زمستانی هم آغاز می شود که بتوانیم نیازهای فضای شهری را تامین کنیم.

    برپایه این گزارش، در این نشست از خبرنگاران حوزه فضای سبز شهری بندرعباس با اهدا لوح قدردانی شد.

    انتهای پیام/


    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب