میراث جرون
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۰۴:۲۰
یادداشت

سناریوی بی سرانجام حقوق کارگران

فروغ مسلم زاده // وزیر کار درحالی از طی شدن مراحل پایانی لایحهٔ تغییر ...

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

  • کد مطلب : 29154
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 20 ژانویه, 2018 - 10:12
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    دبیر کل حامیان انقلاب استان هرمزگان:پرداخت یارانه را جایگزین احداث بنگاه‌های اقتصادی کنید/ اقتصاد دریامحور فراموش شده است

    دبیرکل حامیان انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: پرداخت یارانه به شکل کنونی مانع از ایجاد فرهنگ اشتغال درمیان خانواده‌ها شده و بسیاری به امید گرفتن یارانه روزگار می‌گذرانند.

    دبیرکل حامیان انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: پرداخت یارانه به شکل کنونی مانع از ایجاد فرهنگ اشتغال درمیان خانواده‌ها شده و بسیاری به امید گرفتن یارانه روزگار می‌گذرانند.

    به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، یونس غلامی با اشاره به آسیب‌پذیر بودن اقتصاد کشور و فراهم بودن زمینه‌های اقتصادی، اظهار کرد: چندی پیش صندوق بین‌المللی پول در گزارشی چشم‌انداز اقتصادی ایران را با  پیش‌بینی مثبت از آینده روشن اقتصادی ایران منتشر کرد که بعد از آن هم بانک جهانی جدیدترین گزارش خود را منتشر نمود و این نشان می‌دهد ایران درسال‌های آتی یکی از سریع‌ترین رشدهای اقتصادی را درمیان کشورهای منطقه خواهد داشت.

    *چالش‌های اقتصادی در ایران

    وی افزود: مهم‌ترین چالش پیش‌روی اقتصاد ایران بحران مالی و اختلاس‌هایی است که طی سال‌های اخیر صورت گرفته است و از طرفی تحریم ایران از سوی بانک‌های دنیا هم مزید بر علت شده تا جایی که مانع سرمایه‌گذاری‌های خارجی شده است.

    دبیرکل حامیان انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: برای سرمایه‌گذاران خارجی در کشور مشکلاتی ایجاد شده به‌خصوص مشکلاتی که در حوزه اقتصادی و بانکی کشور صورت گرفت،  تا جایی که رئیس کل بانک مرکزی هم به آن اشاره کرد.

    طبیعی است زمانی که سرمایه‌گذاران مشاهده می‌کنند بانک‌های داخلی کشور با سرمایه‌های مردم بازی کرده و اعلام می‌کنند که از باز پس دادن آن اندک مبالغی که مشتریان به‌عنوان سپرده در بانک‌ها گذاشته‌اند ناتوان هستند، قطعا سرمایه‌گذاران خارجی  هم ریسک سرمایه‌گذاری در کشور را نمی‌پذیرند.

    غلامی افزود: اختلاس‌ها و ریسک سرمایه‌گذاری در کشور بازتاب منفی برای  جلب و جذب سرمایه‌گذاران خارجی است و باید این را بپذیریم زمانی می‌توانیم اقتصاد را پویا و متحول کنیم که از سرمایه‌گذاران استقبال نموده و شرایط را برایشان مهیا کنیم نه آن‌که سنگ‌های بزرگی پیش پایشان بگذاریم.

    *اقتصاد دریامحور فراموش شده

    این فعال سیاسی بیان کرد: اگر شرایط به شکل دیگری بود، می‌توانستیم از محورهای اقتصادی و اقتصاد دریامحور در استان‌های ساحلی خصوصاً هرمزگان بهره ببریم و در حوزه دریا درآمدهای دریایی از خاک، نمک و آب و آبزیان زیادی که وجود دارد باید بهره کافی ببریم که متاسفانه در استان ما این فرصت‌ها فراموش شده است، فرضاً تنگه هرمز که کاملا موقعیت استراتژیکی دارد می‌تواند از محل تردد شناورهای سنگین و نیمه‌سنگین و وجود گمرکات و مالیات‌هایی که در این زمینه وجود دارد درآمدزایی کرده و در راستای شکوفایی اقتصادی حرکت کرده و برای جوانان شغل پایدار و ثابتی ایجاد کند.

    وی گفت: وقتی لوایح بودجه را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم  ۹۲ درصد از درآمدهای تامین‌کننده بودجه کشور متکی به فروش نفت است و مالیات در بودجه کشور ۸درصد و بعضاً تا ۱۲ درصد هم رسیده که این رویکرد  لطمه جدی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

    *پرداخت یارانه اشتباه بزرگ اقتصادی

    دبیر کل حامیان انقلاب استان هرمزگان گفت: دادن یارانه کار بسیار اشتباهی است چرا که پرداختی به  شکل فعلی نه تنها قدرت خرید مردم  را خصوصاً در روستاها افزایش می‌دهد بلکه آنها را با مشکل دیگری  هم مواجه می‌کند، روستاییان خصوصاً در هرمزگان که ۵۰ درصد جمعیت غیرشهری هستند و در حواشی استان و روستاها زندگی می‌کنند بعضاً خانواده‌های پرجمعیتی هستند که می‌بینیم درآمد خانواده ۱۰ نفره با گرفتن یارانه بالا رفته و سرپرست خانواده تمایلی برای کارکردن و داشتن شغل ثابت ندارد و زندگی را به امید ماهی ۴۵ هزار تومان یارانه سپری می‌کنند.

    *کم درآمدها در اقتصاد نقش ندارند

    وی گفت: در واقع الگوی مصرف و سبک زندگی را تغییر داده‌ایم این افراد دیگر نقشی در تولید و اقتصاد نداشته و بیشتر مصرف‌کننده هستند تا تولید کننده و فعال.

    دبیرکل حامیان انقلاب اسلامی هرمزگان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر آمار بیکاری بالاست اگر این مبلغ مستقیم به مردم پرداخت نمی‌شد و صرف احداث و راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی می‌شد، می‌توانستیم نیروی کار جذب کنیم و از بحران بیکاری در کشور و استان‌ها بکاهیم، حدود ۴۰ درصد جمعیت جوان کشور را نیروی بیکار تحصیل کرده تشکیل می‌دهد.

    غلامی تصریح کرد: بنا به اطلاعات مرکز آمار اگر بنگاه‌های اقتصادی در شهرها و روستاها راه‌اندازی می‌شد و امنیت شغلی بالا می‌رفت، بالتبع فساد اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی هم کم می‌شد.

    وقتی بیکاری باشد آسیب‌های اجتماعی هم ناخودآگاه می‌آید، مهم‌ترین آسیب اجتماعی  این است که افراد از قوانین سرپیچی کنند و  بگویند دولت به فکر ما نیست ما هم به فکر دولت نیستیم، پی هرکاری برای بهبود شرایطمان می رویم و نتیجه این تفکر، بالارفتن جرم و جنایت است.

    *اتکا به درآمدهای نفتی

    عضو جمعیت حامیان انقلاب گفت: متاسفانه نظام اقتصادی در کشور اشتباهات زیادی دارد و بزرگ‌ترین اشتباه اقتصادی ایران این است که تماماً متکی بر درآمدهای نفتی است آن‌هم به‌صورت خام‌فروشی که این مسئله آسیب جدی برای اقتصاد و تولید کشور دارد، باید اتکا به نفت را با منابع دیگر جایگزین نماییم، منابعی نظیر نفت، گاز، آلومینیوم، سنگ معدن و دیگر منابع و ذخایر و… .

    غلامی گفت: هیات اعزامی صندوق بین‌المللی پول اشاره کرده است که اگر در سال آینده افزایش حامل انرژی داشته باشیم نرخ تورم قطعا بسیار افزایش می‌یابد.

    وی در پایان اظهار کرد: رشد اندک اقتصادی برای بسیاری از شهروندان، اقتصاد دانان و دلسوزان نظام قابل پذیرش نیست چرا که عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  به ۴۰سال و ثبات رسیده، اما هنوز با بحران مالی داخلی، بیکاری گسترده و پنهان  و فصلی  مواجه هستیم و الان وقت آن رسیده که برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و بحران بیکاری از روش‌های علمی و عملی که در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته برای برون رفت از بحران بیکاری استفاده می‌کنند بهره بگیریم.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب