میراث جرون
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۸:۵۷
یادداشت

سناریوی بی سرانجام حقوق کارگران

فروغ مسلم زاده // وزیر کار درحالی از طی شدن مراحل پایانی لایحهٔ تغییر ...

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

  • کد مطلب : 5155
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 1 اکتبر, 2016 - 07:13
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    دریانوردان و آتش نشانان نمونه غرب هرمزگان تجلیل شدند

     بیش از یکهزار و صد نفر از اقشار مختلف مردم غرب هرمزگان با شرکت در یک آیین ویژه به میزبانی اداره بنادر و دریانوردی لنگه، روز جهانی دریانوردی را به جشن نشستند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میراث جرون به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در جشن باشکوه بزرگداشت روز جهانی دریانوردی که در محوطه بندر تجاری- مسافری بندر لنگه برگزار شد و بیش از سه ساعت به طول انجامید، علاوه بر اصناف مختلف جامعه دریایی غرب هرمزگان مقاماتی از جمله فرماندار شهرستان بندر لنگه، امام جمعه موقت این شهرستان، امام جمعه اهل سنت، مسئولانی از منطقه پنجم ندسا و فرماندهی دریایانی این شهرستان، فرمانده سپاه بسیج ناحیه بندر لنگه، اعضای شورای شهر لنگه، ، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر بندر کنگ و جمعی دیگر از مسئولان و معتمدین این شهرستان نیز حضور داشتند.

    این جشن ساعت ۲۰ با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه نیز با اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط گروه موسیقی و سرود منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه ادامه یافت.

    “محمود صابری” مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه به عنوان نخستین سخنران این برنامه، ضمن عرض خیرمقدم به محضر شرکت کنندگان حاضر در این آیین باشکوه تقارن هفته ملی دریانوردی با هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و مناسبت های دیگر همچون روز آتش نشانی را به جامعه دریایی و بندری تبریک گفت.

    وی همچنین ضمن اشاره به نهم مهرماه روز جهانی دریانوردی به عنوان فرصتی برای تجلیل از تلاشگران این عرصه گفت: هر سال شعاری برای این روز تعیین می شود تا رویکردهای عملیاتی بر پایه آن قرار گیرد. بر همین اساس، شعار روز جهانی دریانوردی امسال از سوی آیمو ” کشتیرانی؛ ضرورت انکارناپذیر دنیا” تعیین شده است.

    صابری رفتار اقتصادی کشورها را متاثر از سه عنصر اساسی” تجارت، کشتیرانی و حمل و نقل ” دانست و خاطرنشان کرد: خواستگاه این سه عنصر اثرگذار بنادر هستند که همه این فعالیت ها را به هم متصل می کند.

    مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه خاطرنشان کرد: منطقه غرب هرمزگان به ویژه بنادر تاریخی لنگه و کنگ نخستین خاستگاه دریانوردی در ایران، منطقه و حتی جهان محسوب می شود که قدمتی به عمر صنعت دریانوردی در این سرزمین دارد.

    وی اضافه کرد: غرب هرمزگان ۳۷۵ کیلومتر از مرز دریایی پهنه نیلگون خلیج فارس را در بر گرفته است. همچنین ۹ جزیره استراتژیک از ۱۷ جزیره کشور با ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی نیز در این منطقه جغرافیایی واقع شده است.

    صابری اظهار داشت: آوازه بلند دریانوردان بندر لنگه و کنگ در جهان موقعیتی ژئوپلتیک برای این منطقه از ایران اسلامی ایجاد کرده است که مسئولیت دولتمردان را در حفاظت و صیانت از این نعمت خدادادی دریا دوچندان می کند.

    “اسماعیل پاسلار” فرماندار شهرستان بندر لنگه با اشاره به حمل و نقل ۹۰ درصد کالاها در جهان توسط از طریق بنادر و صنعت کشتیرانی، اظهار داشت: صنعت دریانوردی هم در حوزه صید و صیادی و هم در بخش تجاری می تواند به توسعه اقتصاد و معیشت ساحل نشینان کمک شایانی کند.

    وی تقویت بنادر را از جمله اولویت های دولت تدبیر و امید اعلام کرد و افزود: طبق برخی برآوردهای آماری حدود ۵هزار نفر کمبود نیروی مورد نیاز در بخش دریانوردی وجود دارد که این موضوع را می توان فرصتی برای اشتغالزایی و جذب جوانان جویای کار مدنظر قرار داد.

    پاسلار نزدیکی بندر لنگه به بنادر کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس و همچنین سابقه تاریخی بنادر کنگ و لنگه را از جمله پتانسیل هایی دانست که می تواند پشتوانه خوبی برای توسعه دریایی و اقتصادی منطقه غرب هرمزگان باشد.

    فرماندار شهرستان بندر لنگه در پایان سخنانش ضمن گرامیداشت روز جهانی دریانوردی، اقدامات و تلاش های شبانه روزی مدیریت و کارکنان بنادر غرب هرمزگان را قابل ستایش توصیف کرد.

    حجت الاسلام “حسن فقیهی” امام جمعه موقت شهرستان بندر لنگه طی اظهاراتی به تشریح اهمیت ابعاد مختلف مشاغل دریایی با استناد به آیات و روایات اسلامی پرداخت.

    وی خواستار فراهم شدن زیرساخت های گردشگری در سواحل زیبا و بکر بندر لنگه و همچنین استفاده بیشتر از پتانسیل های شیلاتی در منطقه غرب هرمزگان شد.

    لازم به ذکر است، اجرای موسیقی پاپ و سنتی، برنامه طنز و مسابقه از دیگر بخش های این مراسم بود.

    همچنین تعدادی از ناخدایان و جاشوهای قدیمی بندر کنگ نیز گوشه هایی از موسیقی آیینی “رزیف” را برای شرکت کنندگان و حاضران در این جشن اجرا کردند که حال و هوایی خاص و خاطره انگیز به مراسم بخشید.

    تجلیل از صنوف مختلف دریایی و بندری غرب هرمزگان به عنوان پایان بخش برنامه های این جشن باشکوه بود که تا حوالی ساعت ۲۳:۳۰ شب ادامه داشت.

    حدود ۵۰ نفر در رشته های مختلف شامل دریانوردان نمونه، صیادان نمونه، شرکت های تعاونی دریایی برتر، هنرمند عرصه دریایی و لنج داران با اهدای لوح سپاس، تندیس ویژه و هدایایی دیگر مورد تقدیر قرار گرفتند.

    همچنین در بخش دیگری از مراسم، به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی از ۲۰  نفر آتش نشانان برتر بنادر غرب هرمزگان تجلیل بعمل آمد.

    unnamed-2unnamed-1


    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب