میراث جرون
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۲۳:۱۳
یادداشت

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

  • کد مطلب : 8394
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 8 دسامبر, 2016 - 04:44
  • شما اینجا هستید :اجتماعی
  •   

    چهار، پنج، صفر پویشی برای نجات جان ها

    سنندج- ایرنا- کمک های انسان دوستانه همیشه دارای محبوبیت خاصی بوده است و دانشجویان خوش ذوق دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تشکیل پویشی با عنوان ۴۵۰ (چهار، پنج، صفر) برای اهدای خون مستمر توسط جوانان، اقدام به نجات جان انسان ها می کنند. به گزارش ایرنا، شبکه های اجتماعی ابتدا برای برقراری ارتباط های آسان […]

    سنندج- ایرنا- کمک های انسان دوستانه همیشه دارای محبوبیت خاصی بوده است و دانشجویان خوش ذوق دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تشکیل پویشی با عنوان ۴۵۰ (چهار، پنج، صفر) برای اهدای خون مستمر توسط جوانان، اقدام به نجات جان انسان ها می کنند.

    به گزارش ایرنا، شبکه های اجتماعی ابتدا برای برقراری ارتباط های آسان میان مردم تشکیل شد اما امروزه به سمتی پیش رفته اند تا به نیازهای اجتماعی نیز پاسخ دهند که تشکیل پویش (کمپین) برای ابراز حس نوع دوستی از جمله این مزیت شبکه های اجتماعی است.
    چهار،پنج،صفر پویش دانشجویان علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی کردستان باهدف ترویج فرهنگ اهدای خون و ترغیب دانشجویان و جوانان به یاری رساندن به بیماران نیازمند به فرآورده های خونی کار خود را آغاز کرده است.
    این پویش اجتماعی بیانگر ۴۵۰ سی سی خون سالمی است که هر اهدا کننده خون در هر بار حضور در پایگاه های انتقال خون، مجاز به اهدای آن است تا سه فرآورده خونی پلاکت، پلاسمای تازه منجمد و گلبول قرمز فشرده، تهیه و به سه بیمار چشم انتظار این قطرات حیات بخش تزریق شود.
    از مجریان این پویش و دانشجوی رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این ارتباط گفت: دانشجویان رشته های علوم پزشکی بیش از هر قشر دیگری بر اهمیت وجود خون سالم و کافی برای نجات جان بیماران واقف هستند.
    به گفته صهیب محمدیار، این کمپین در نظر دارد انگیزه دانشجویان برای کمک به همنوعان را با اهدای خون به مرحله عمل رسانده و عاملی برای افزایش فرهنگ اهدای خون باشد.
    وی با بیان اینکه در نخسین روز برپایی این کمپین به مناسبت روز دانشجو با مشارکت و حمایت خوبی برخوردار بود افزود: هم اکنون ۱۵۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه به عضویت این کمپین در آمده اند.
    به گفته وی، آغاز این حرکت اجتماعی نوید دهنده ادامه و استمرار آن است و انتظار می رود این حرکت بتواند شاخص های اهدای خون جامعه جوان استان را بهبود بخشد.
    استاندار کردستان به عنوان عالی ترین نماینده دولت در استان از نخستین اشخاص پیوسته به این پوش نیز معتقد است، رگهایمان مشترک است و خونی آن به همه بشریت تعلق دارد.
    عبدالمحمد زاهدی افزود: انتظار می رود تمامی افرادی که شرایط اهدای خون را دارند نباید این نعمت الهی را از دیگر همنوعان دریغ کنند.
    به گفته وی انگیزه، همت و عزم راسخ دانشجویان علوم پزشکی تضمین کننده سلامت مردم کردستان در آینده نزدیک بوده و اهداکنندگان خون سرمایه ای هستند که به همه جامعه منفعت می رسانند.
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز از دیگر مسئولان پیوسته به این پویش است که با ابراز خرسندی از فعالیت های دانشجویی افزود:تشکل های دانشجویی نقش آفرین بوده و با تعریف هدف نهایی، پویایی و نشاط را به جامعه تزریق می کنند.
    طیب قدیمی با اشاره به روند رشد جامعه سالمندی گفت: در جامعه سالمند مصرف خون به شدت افزایش پیدا می‌کند و براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت حدود ۶۵ درصد از خون های اهدایی جهان به مصرف افراد بالای ۶۵ سال می رسد.
    به گفته وی، بروز سالمندی باعث کاهش اهدای خون می شود و تشویق جامعه جوان به اهدای خون برای جلوگیری از این کاهش ضروری است.
    مدیرکل سازمان انتقال خون کردستان نیز در این ارتباط گفت: میانگین اهدای خون استان در هر سال حدود ۲۶ هزار واحد بوده و ۶۶ درصد از فرآورده های مورد نیاز توسط اهداکنندگان مستمر تامین می شود.
    محمدسعید کریمیان افزود: پویش چهار، پنج، صفر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان علاوه بر تشویق جوانان به اهدا باعث افزایش اهدای مستمر در جامعه می شود.
    به گفته وی، هم اکنون این استان پس از سمنان رتبه دوم اهداکنندگان مستمر را به خود اختصاص داده است.
    مدیرکل انتقال خون کردستان با بیان اینکه پویش ۴۵۰ دانشجویان این استان از نخستین پویش های برای اهدای خون است افزود: فرآورده های خونی استان در سه پایگاه ثابت و حدود هفت پایگاه سیار جمع آوری می شود.
    کریمیان عمده نیاز گروه خونی را ‘o+’ عنوان کرد و گفت: عمده اهدا کنندگان نیز در گروه های مثبت و منفی ‘ o’ این گروه خونی است.
    اعضای کمپین ۴۵۰ به منظور اهدای خون به زودی در محل پایگاه های انتقال خون سنندج گرد هم خواهند آمد.
    ۳۰۳۴/۱۹۰۴

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب