میراث جرون
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۵:۰۲
یادداشت

سناریوی بی سرانجام حقوق کارگران

فروغ مسلم زاده // وزیر کار درحالی از طی شدن مراحل پایانی لایحهٔ تغییر ...

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

  • کد مطلب : 41353
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 6 فوریه, 2024 - 09:40
  • شما اینجا هستید :یادداشت
  •   

    جای خالی آموزش در پیام های بازرگانی رسانه ملی !

    وحید حاج سعیدی// مفهوم آموزِش، در لغت به معنای فرایند تسهیل یادگیری یا کسب دانش، مهارت، ارزش، اخلاق، اعتقادات و عادت‌هاست. روش‌های آموزش گسترده هستند و شامل تدریس مستقیم، آموزش عملی، داستان گویی، مباحثه، یادگیری از طریق مطالعه،  پژوهش هدایت شده و سایر روش های مرسوم‌ می باشند. سن آموزش بسته به نوع مهارت یا هدف آموزشی متغیر است […]

    وحید حاج سعیدی//

    مفهوم آموزِش، در لغت به معنای فرایند تسهیل یادگیری یا کسب دانش، مهارت، ارزش، اخلاق، اعتقادات و عادت‌هاست. روش‌های آموزش گسترده هستند و شامل تدریس مستقیم، آموزش عملی، داستان گویی، مباحثه، یادگیری از طریق مطالعه،  پژوهش هدایت شده و سایر روش های مرسوم‌ می باشند. سن آموزش بسته به نوع مهارت یا هدف آموزشی متغیر است و ممکن است حتی تا پایان عمر ضرورت داشته باشد.

    امروزه از آموزش به عنوان به عنوان یک راهبرد کم هزینه در توسعه  بسیاری از امورات فرهنگی، اجتماعی،  اقتصادی، زناشویی، ترافیکی و حتی  در مواجهه با ناهنجاری ها و کژتابی های جامعه یاد می شود و کشورها ی زیادی توسعه آموزش در سطوح  و سنین مختلف را به عنوان یک راهبرد اساسی و توسعه محور در دستور کار قرار داده اند.

     

    آموزش تنها به معنای یادگیری  مفاهیم آکادمیک و یا مهارت های ذهنی و فنی نیست. آموزش دارای ابعاد گوناگونی است که در شرایط مختلف با توجه به نوع و ساختار جامعه و هدف های غایی  مورد نظر برنامه ریزی و اجرا می شود.

    به عنوان مثال اگر در کشوری مصرف مواد مخدر،  مشروبات الکلی یا ازدواج های  غیر قانونی افزایش پیدا کند، در کنار  ریشه یابی دلایل افزایش این ناهنجاری و برخورد مستقیم، به آموزش هدفمند  افراد گروه های هدف می پردازند و این آموزش ها از طرق و شیوه ها ی مختلف در مکان های عمومی،  پلت فرم های رسانه ای مختلف مجازی و غیر مجازی و … صورت می گیرد.

    در کشور ها ما نیز هر از گاهی تلاش های برای آموزش یا  آگاهی بخشی در خصوص  یک معضل خاص نظیر کم آبی یا افزایش مصرف انرژی و … با استفاده از ظرفیت های گوناگون صورت می گیرد.

    اما یکی از ظرفیت های توسعه آموزش که در این سال ها مورد غفلت قرار گرفته است و دامنه و گستره وسیع آن با ضریب نفوذ بالا در خانواده ها نادیده انگاشته شده است، حسن استفاده از بستر و ظرفیت پیام های بازرگانی  در آموزش است. امروزه پیام های بازرگانی در ابعاد و اشکال مختلف دیداری و  شنیداری ، شبکه های مختلف رسانه ملی و بستر های فضای مجازی را تحت سلطه خویش درآورده اند.

    اما با وجود توسعه فضای مجازی و ضریب نفوذ بالای این فناوری، هنوز هم رسانه ملی مهم ترین منبع تبلیغات محسوب می شود و  یکی از  پایگاه های اصلی تبلیغات  با حجم بالا ، این رسانه است.

    در حقیقت با وجود کاهش استقبال مردم از تماشای رسانه ملی به دلایل مختلف ، باز هم تبلیغات تلویزیونی  از منظر شاخص های تبلیغاتی، در صدر قرار دارد  و در  موقعیت های متفاوت،  نظیر پخش مسابقات ورزشی، فوتبال، والبیال، کشتی ، جام جهانی و …  این رسانه به یکی از پر بیننده ترین وسایل ارتباط جمعی تبدیل می شود.

    برخی از  محتوایای تبلیغاتی که از رسانه ملی پخش می شوند در حد یک نیمچه فیلم کوتاه هستند که ظرفیت و فرصت مناسبی برای آموزش اصول، مفاهیم و  رفتار هایی  نظیر احترام به بزرگتر ، صرفه جویی، پرهیز از پرخوری و اسراف، مطالعه کتاب، اهمیت ورزش و تفریح، معرفی سبک زندگی سالم، آموزش آداب آپارتمان نشینی ، رعایت بهداشت و یا اصلاح برخی کژتابی ها نظیر مصرف مواد دخانی، عدم رعایت حق تقدم ، بی احترامی به اطرافیان، رانندگی تهاجمی  و …می باشد.

    تماشای تبلیغات تلویزیونی و زیر نویس های تبلیغاتی در طول روز امری اجتناب ناپذیر است و چه بهتر که در کنار آشنایی با معجزات و خواص جادویی  برخی محصولات  و ادوات که به صورت شبانه روزی در رسانه ملی تبلیغ می شوند، برخی نکات آموزشی و اخلاقی هم آموزش داده شوند!

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب