میراث جرون
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۲:۲۵
یادداشت

سناریوی بی سرانجام حقوق کارگران

فروغ مسلم زاده // وزیر کار درحالی از طی شدن مراحل پایانی لایحهٔ تغییر ...

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

  • کد مطلب : 4901
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 22 سپتامبر, 2016 - 06:25
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    سردار مؤمنی مطرح کرد: شش ماموریت مهم ناجا در سال جاری/ تمرکز بر روی باندهای بزرگ قاچاق

    جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تدابیر فرمانده نیروی انتظامی در سال جاری؛ مبارزه با موادمخدر، قاچاق کالا و ارز و سرقت و همچنین پرداختن به موضوعات اجتماعی و اخلاقی، تصادفات و قرارگاه جهادی و آموزشی را شش ماموریت مهم ناجا در سال جاری عنوان کرد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میراث جرون به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار اسکندر مؤمنی در پنجمین جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا در بندرعباس اظهار داشت: هدایت واحد و وحدت رویه در راستای شناسایی و برخورد با ریشه‌های کلان قاچاق و سرشاخه‌های آن ضروری است.

    وی با اشاره به تدابیر فرمانده نیروی انتظامی در سال جاری؛ مبارزه با موادمخدر، قاچاق کالا و ارز و سرقت و همچنین پرداختن به موضوعات اجتماعی و اخلاقی، تصادفات و قرارگاه جهادی و آموزشی را ۶ ماموریت مهم ناجا در سال جاری عنوان کرد.

    جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: در هرمزگان بالاترین اولویت مبارزه با قاچاق است و نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نشان از اهمیت این موضوع دارد.

    مؤمنی ادامه داد: علت عمده نامگذاری امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» حمایت از تولید کالای ایرانی و اشتغال‌زایی است چراکه پدیده شوم قاچاق لطمات جبران‌ناپذیری به سرمایه و مشاغل تولیدی کشور وارد می‌کند.

    وی از بیکاری به‌عنوان منشاء و علت عمده بسیاری از انحرافات و جرائم در جامعه نام برد و افزود: قاچاق در هر صورت اثر وضعی خود را برجای می‌گذارد و هزینه جرم را بالا می‌برد لذا کالای قاچاق نباید وارد عرصه اقتصادی شود.

    جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: استفاده از کالای قاچاق، علاوه بر حمایت از تولیدات خارجی، موقعیت کشور را در شرایط بین‌المللی به مخاطره می‌اندازد و باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود لذا ایجاد اشتغال، حمایت از تولیدات داخلی و رونق اقتصادی در کاهش جرایم تاثیرات بسزایی دارد.

    مؤمنی، اشراف اطلاعاتی و تمرکز در مبادی رسمی را دو رویکرد مهم در مبارزه با قاچاق عنوان کرد و گفت: در مبارزه با این معضل باید بر روی باندهای بزرگ متمرکز شویم؛ قاچاق موضوع ملی است و باید به جای منفعت فردی، منافع کل کشور را در نظر بگیریم لذا ضروری است که به وظیفه خود درست عمل کنیم.

    وی بر شناسایی و اطلاع‌رسانی خلاءها در این حوزه اشاره و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به‌موقع، ابزاری موثر در پیشگیری از قاچاق به‌شمار می‌آید.

    جانشین فرمانده ناجا بر آموزش کارکنان و نیز اقدامات صیانتی و پیشگیرانه در جلوگیری از بروز تخلفات تاکید کرد.

    در ادامه این جلسه رئیس پلیس آگاهی ناجا به تفاوت مسیرهای ورودی قاچاق در هرمزگان با سایر استان‌های کشور اشاره کرد و افزود: انهدام باندهای بزرگ و سازمان‌یافته یکی از اولویت‌های مهم پلیس آگاهی به‌شمار می‌آید.

    ۴۱۴ میلیارد تومان، ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در هرمزگان

    سردار محمدرضا مقیمی، وجود سواحل گسترده در استان و نیز قانون‌گریزی را از مشکلات موجود در امر مبارزه با قاچاق کالا دانست و افزود: راه‌اندازی سامانه گمرک و نیز استفاده از بالگرد و پهباد جهت شناسایی مکان دپوها از اقدامات خوب انجام شده در این امر به‌شمار می‌آید.

    وی تصریح کرد: امروز قاچاق به سمت مسیرهای ریلی پیش می‌رود که لازم است ماموران پلیس راه آهن، آموزش‌های فنی و تخصصی لازم را فرا بگیرند.

    فرمانده انتظامی استان هرمزگان در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: هرمزگان با ۷۳ هزار کیلومتر مربع وسعت، ۱۳ شهرستان و ۵ محور اصلی ورودی و خروجی دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده‌ای است که بندر شهید رجایی یکی از بندرهای مهم استان به‌شمار می‌آید.

    سردار عزیزالله ملکی افزود: موقعیت استراتژیک استان باعث شده حجم انبوهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به‌طور غیر مجاز وارد استان شود.

    وی به اقدامات موثر در مبارزه با قاچاق در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در استان طی ۶ ماه نخست امسال، ۴۱۴ میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد افزایش داشته است.

    ملکی ادامه داد: طی این مدت ۲ هزار و ۶۸۴نفر به اتهام قاچاق کالا دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه ۸ درصد افزایش داشته است.

    فرمانده انتظامی استان هرمزگان در خاتمه بر استفاده از بالگرد جهت شناسایی مکان دپو کالای قاچاق، آموزش کارکنان ایستگاه‌های بازرسی در خصوص آخرین شگرد قاچاقچیان و استفاده از تجهیزات فنی و اطلاعاتی در امر مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد.


    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب