میراث جرون
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۳:۳۷
یادداشت

سناریوی بی سرانجام حقوق کارگران

فروغ مسلم زاده // وزیر کار درحالی از طی شدن مراحل پایانی لایحهٔ تغییر ...

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

  • کد مطلب : 29869
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 19 فوریه, 2018 - 10:06
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    تاکید بر تقویت سواد رسانه ای در بین خانواده ها

    گروه استان ها – مازندران- فرمانده انتظامی استان با اشاره به آسیب های فضای مجازی در حوزه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و ... بر ترویج و تقویت سواد رسانه ای در بین مسئولان و خانواده‌ ها تاکید کرد .

    گروه استان ها – مازندران- فرمانده انتظامی استان با اشاره به آسیب های فضای مجازی در حوزه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و … بر ترویج و تقویت سواد رسانه ای در بین مسئولان و خانواده‌ ها تاکید کرد .

     

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار”سیدمحمود میرفیضی” در جلسه شورای هماهنگی امر به معروف استان مازندران ،ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: رواج فرهنگ غربی و ایجاد بیگانگی تدریجی با فرهنگ ایرانی اسلامی ، از بین رفتن حریم خصوصی و انتشار اطلاعات خصوصی و خانوادگی، رواج مصرف گرایی و تجمل گرایی از جمله آسيب ها و تهدیدات در فضای مجازی به شمار می روند.

    فرمانده انتظامی استان مازندران با برشمردن آسیب های ناشی از فضای مجازی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، امنیتی ،اقتصادی، سیاسی و دینی، افزود: اعتیاد به اینترنت، چت، بازی های آنلاین رایانه ای و سايت هاي دوست يابي در شبکه های اجتماعی از معضلات اجتماعی در این حوزه به شمار می روند .

    وی ، سست شدن بنیان خانواده،گسست خانوادگی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، استفاده از یافته های علمی دیگران و عدم تولید علم در بین دانش پژوهان، مصنوعي شدن ارتباطات و از بين رفتن روابط صحيح اجتماعي، بي هويتي و بحران هويت و جرأت و جسارت ارتكاب جرم به خاطر ناشناخته بودن در محيط را از مهمترین آسیب های ناشی از فضای مجازی در حوزه فرهنگی و اجتماعی برشمرد.

    سردار میرفیضی به بیان آسیب های اجتماعی در حوزه های دینی پرداخت و اظهار داشت: ترویج ادیان ساختگی، توهین به مقدسات دینی، رواج عرفان های غیر اسلامی، از میان رفتن تدریجی تقیدات مذهبی، رواج بی بند و باری و شکسته شدن حریم اخلاقی از آسیب های فضای مجازه در حوزه دینی به شمار می روند .

    میرفیضی دست‌یابی آسان به آخرین اطلاعات، جهانی و فرامرزی بودن، گسترش تعاملات و تبادل نظرها با سرعت بسیار بالا و کاهش هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و … را از فرصت های این دستاورد عنوان و تصریح کرد : فضای مجازی با همه فوايدي که در افزايش آگاهي ها و توانمندي کشور و جامعه دارد مي تواند، تهديدي جدي نيز باشد که براي تبديل تهديدها به فرصت و استفاده بهينه از آن مي توان با ارائه آموزش های همگانی برای فرهنگ سازی در خصوص استفاده درست از این فناوری گام برداشت .

    در ادامه این نشست حجت الاسلام “علی نوری” رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه در چهارمین سال متوالی پلیس مازندران، رتبه برتر کشوری را در ترویج فرهنگ قرآنی کسب کرده است گفت: در سطح فرماندهی انتظامی استان به مسائل دینی و معرفتی توجه ویژه ای شده است .

    وی با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی مبتلابه در جامعه که خانواده کارکنان را نیز تهدید می کند، خاطر نشان کرد: باید با برنامه های فرهنگی ، قرآنی و اقدامات پیشگیرانه در بین خانواده های کارکنان از بروز هرگونه آسیب ها و معضلات اجتماعی پیشگیری کرد .

    حجت الاسلام نوری تشکیل شورای امر به معروف و نهی ازمنکر، تقدیر از کارکنان انتظامی استان و شهرستان های فعال در زمینه امر به معروف به عنوان سیمای شایسته پلیس اسلامی را از جمله اقدامات فرماندهی انتظامی استان در زمینه ترویج فرهنگ امر به معروف برشمرد .

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب