میراث جرون
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۱:۵۱
یادداشت

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

  • کد مطلب : 41374
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 28 فوریه, 2024 - 11:35
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح
  •   

    مشاور مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو:تبیین و مستندسازی پروژه های جهاد آبرسانی ضروری است

      مشاور مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: پروژه جهاد آبرسانی که با هدف تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستاهای فاقد و دارای تنش آبی کشور آغاز شده است به عنوان یک طرح ملی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در استان هرمزگان با همکاری نیروهای دریایی سپاه به عنوان معین قرارگاه امام […]

     

    مشاور مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: پروژه جهاد آبرسانی که با هدف تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستاهای فاقد و دارای تنش آبی کشور آغاز شده است به عنوان یک طرح ملی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در استان هرمزگان با همکاری نیروهای دریایی سپاه به عنوان معین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است.

    علی جزء خراسانی در سفر به هرمزگان و در نشست مشترک جداگانه با مدیرعامل آبفای هرمزگان و مدیرکل امور روستایی استانداری گفت: جهاد آبرسانی یک طرح ملی و مردمی است و با توجه به اهمیت آن همه باید پای کار انجام بموقع آن باشند.

    وی افزود: اهمیت جهاد آبرسانی تا جایی است که وزیر نیرو به طور هفتگی گزارش اقدامات استان ها را به عنوان یک طرح مهم و اولویت دار ، پیگیری می کند و رئیس جمهور نیز در تمامی سفرها مورد توجه و تاکید قرار می‌دهد.

    جزء خراسانی ادامه داد: با توانی که در دست‌اندرکاران این طرح در استان از جمله: شرکت آب و فاضلاب و مجموعه نیروی دریایی شاهدیم می‌توان پیشرفت بیشتری را در عین اینکه تاکنون عملکرد مثبتی داشته اند به ثبت رساند.

    وی خاطرنشان کرد: «ضرورت دارد با مشارکت مجموعه استانداری، صدا و سیما، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان و مجموعه سپاه ، کارگروه مستندسازی و آگاهی بخشی جهاد آبرسانی استان تشکیل و از این طریق اقدامات جهاد آبرسانی بنحو مناسبتری مستندسازی و تبیین شود.»

     تشریح وضعیت پیشرفت پروژه های جهاد آبرسانی در هرمزگان

    در این نشست همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ضمن قدردانی از همکاری استاندار هرمزگان و مشارکت نیروی دریایی سپاه به تشریح پروژه های جهاد آبرسانی در استان هرمزگان پرداخت و افزود: در اجرای این پروژه بیش از ۱۰۰ روستا از نعمت آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

    عبدالحمید حمزه پور مبلغ قرارداد جهاد آبرسانی را بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تاکنون در قالب این قرارداد، ۲۱۵ کیلومتر خط انتقال و ۲۵۴ کیلومتر شبکه توزیع اجرا، دو باب ایستگاه پمپاژ و بیش از ۶ هزار متر مکعب مخزن احداث شده است.

    وی ادامه داد: تاکنون سه حلقه چاه نیز در قالب جهاد آبرسانی حفر شده است.

    مدیرعامل آبفا هم افزایی مجموعه استانداری و نیروی دریایی سپاه در استان هرمزگان را ستود و افزود: خوشبختانه با مشارکت و همدلی این مجموعه ها شاهد رشد و توسعه بیش از پیش آبرسانی هستیم.

     بازدید از روند اجرای پروژه های آبرسانی و مستندسازی آنها

    مشاور مرکز جهاد آبرسانی همچنین از روند اجرای پروژه‌های در دست اجرای آبفای هرمزگان که با همکاری نیروی دریای سپاه در حال اجراست و نحوه مستندسازی ، بازدید کرد.

    علی جزء خراسانی در این روز با حضور در شهرستان خمیر از روند اجرای خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس به کهورستان رویدر و مجتمع جیحون و نحوه مستندسازی آن بازدید کرد.

    وی با بیان اینکه این پروژه میزان برخورداری مردم از آب با کیفیت را افزایش خواهد داد، افزود: با اجرای این پروژه جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر از نعمت آب شیرین بهره مند می شوند.

    به گفته وی، در اجرای این پروژه ۶۰ کیلومتر خط انتقال در قالب جهاد آبرسانی اجرا می شود.

    خراسانی ابراز امیدواری کرد، عملیات لوله گذاری این پروژه تا قبل از تابستان سال آینده به اتمام برسد و اهالی روستاهای این منطقه از آب شرب سالم و پایدار بهره مند شوند.

    نرگس غلامپور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان نیز در نشست مشترک با مشاور جهاد آبرسانی وزارت نیرو با بیان اینکه آب شرب و پایدار برای مردم هرمزگان بویژه در فصل تابستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: آب مسئله ای است که نمی توان آن را نادیده گرفت و ما هر آنچه در توان داشته باشیم در این زمینه همکاری خواهیم کرد.

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب