میراث جرون
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۱۴:۱۱
یادداشت

سناریوی بی سرانجام حقوق کارگران

فروغ مسلم زاده // وزیر کار درحالی از طی شدن مراحل پایانی لایحهٔ تغییر ...

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

  • کد مطلب : 32475
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 11 سپتامبر, 2018 - 10:20
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح > گزارش
  •   

    واکاوی گره کور ترافیک خیابانهای بندرعباس؛تصمیم عجولانه در فصل بازگشایی مدارس

    میراث جرون:هفته گذشته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس از آغاز اصلاح خیابانهای بافت مرکزی شهربندرعباس خبر داد، خیابانهایی که دقیقا در اسفندماه سال ۸۹ با موافقت شورای ترافیک استان و قریب بالاتفاق مسوولین شهری در بافت مرکزی شهر یکطرفه شده بودند و اکنون بعداز گذشت حدود ۷ سال به حالت اولیه بر می گردند.

    میراث جرون:هفته گذشته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس از آغاز اصلاح خیابانهای بافت مرکزی شهربندرعباس خبر داد، خیابانهایی که دقیقا در اسفندماه سال ۸۹ با موافقت شورای ترافیک استان و قریب بالاتفاق مسوولین شهری در بافت مرکزی شهر یکطرفه شده بودند و اکنون بعداز گذشت حدود ۷ سال به حالت اولیه بر می گردند.

    گروه گزارش:فرزانه مسلم زاده
    بابک هاشمی راهکار بهبود وضعیت حمل و نقل در بافت مرکزی شهر را ایجاد تغییراتی در مسیرهای پر تردد اظهار می کند.
    به گفته وی بر این اساس، جهت تردد در چند خیابان تغییر کرده و چند تقاطع به چراغ راهنمایی مجهز میشود.
    تغییر مسیرها در خیابانها
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه برخی از مسیرها شمال به جنوب خواهند شد، تصریح کرد: خیابان شهید بهشتی(حد فاصل چهارراه مرادی به سمت میدان برق)، بهادر شمالی (حدفاصل اسد آبادی به سمت ۱۷ شهریور)، شریعتی (حد فاصل میدان شریعتی به سمت میدان ابوذر) و خیابان پدران آسمانی مسیرهایی هستند که مسیر تردد در آنها از شمال به جنوب خواهد بود.
    هاشمی با بیان اینکه جهت تردد در خیابان شریعتی جنوبی دو طرفه باقی خواهد ماند، ادامه داد: خیابانهای سید قطب، بهادر جنوبی، شهید خراسانی(خیابان اسد آبادی به میدان شریعتی) و امام موسی صدر(حدفاصل بلوکی به سازمان) از جنوب به شمال خواهند بود.
    نصب چراغهای راهنمایی در تقاطعها
    وی با اشاره به نصب چراغهای راهنمایی در برخی از تقاطعها، گفت: در طرح جدید که بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اجرا میشود، چهار راه سازمان، چهار راه مرادی، چهار راه فاطمیه، میدان ابوذر، میدان ١٧شهریور و میدان برق جزو تقاطعهای چراغدار هستند.
    سهولت تردد شهروندان با استفاده از خودروهای عمومی به مرکز شهر
    این مقام مسئول با اشاره به سهولت تردد شهروندان با استفاده از خودروهای عمومی به مرکز شهر، بیان کرد: مسیر تاکسیها و اتوبوسهای درون شهری و خودروهای امدادی در برخی خیابانها، شامل امام موسی صدر(حد فاصل سازمان به سمت بلوکی)، خیابان شهید بهشتی (حدفاصل میدان برق به سمت مرادی)، بهادر جنوبی(حد فاصل ساحل به سمت ۱۷ شهریور) و بهادر شمالی (حدفاصل ۱۷ شهریور به سمت خیابان سید جمال الدین اسد آبادی) بر خلاف جهت حرکت خودروهای عادی خواهد بود.
    هاشمی همچنین اظهار کرد: مسیر اصلی تردد در بلوار امام خمینی(ره) از میدان شهدا به سمت میدان انقلاب و بلوار اسد آبادی به سمت بلوار شهدا یکطرفه خواهد بود و مسیر اتوبوسهای تندرو درون شهری نیز برخلاف جریان حرکت خودروهای شخصی است.
    اسفندماه ۱۳۸۹
    شهردار وقت بندرعباس هنگام اجرای طرح یکطرفه شدن خیابانهای بافت مرکزی شهر که حدود ۱۰میلیارد ریال هزینه داشت، کاهش مصرف سوخت،کاهش زمان سفر،کاهش آلودگی هوا ،کاهش زمان در دسترسی به مراکز تجاری را از جمله مزایای آن اعلام کرده بود.
    محمدجواد سلطانزاده و دیگر اعضای شورای ترافیک مدعی شده بودند با اجرای این طرح،شهروندان به لحاظ روحی و روانی به آرامش بیشتری نسبت به وضعیت قبلی خواهند رسید و بسیاری از فشارهای روانی ناشی از ترافیک های سنگین در محدوده مرکزی شهر کاهش خواهد یافت.
    مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس نیز یکی از مشکلات اساسی سازمان آتش نشانی بندرعباس را طرح ترافیک معرفی میکند که در مناطقی از شهر گره ترافیکی به وجود آورده و مشکلات فراوانی را برای نیروهای آتشنشانی به وجود آورده است.
    فرجام دانش تصریح کرد: در هنگام آتش سوزی،متاسفانه گروههای امدادی به علت وجود ترافیک بسیار زیاد در مرکز شهر بندرعباس نمیتوانند به موقع به محل حادثه برسند که این امر مشکلات فراوانی را به وجود آورده است.
    بهروز اکرمی معاون حمل و نقل وامور ترافیک شهرداری بندرعباس نیز در آن سال، افزود:اجرای طرح ترافیک در بندرعباس تا ۷۰ درصد موفقیت آمیز بوده و برخی نارضایتی های مردم نیز ناشی از ترافیک در یک مسافت ۱۵۰ تا ۳۰۰متری در مسیر ۶کیلومتری طرح ترافیک است.
    وی ادامه می دهد:این گره ترافیکی حدود پنج ساعت از شبانه روز در حد فاصل چهارراه بلوکی تا میدان ۱۷شهریور(شهربانی سابق ) و سه راه بهادر شمالی (پلنگ صورتی) تا چهارراه مرادی به وجود می آید.
    اکرمی یکی دیگر از دلایل نارضایتی مردم را مقاومت و مخالفت آنان در برابر تغییر مسیرهایی می داند که حدود ۴۰سال از آن تردد می کرده اند،اعلام کرد.
    وی هشدار می دهد:با ادامه وضعیت فعلی،طرح ترافیک نیز پاسخگوی مشکلات نخواهد بود و در آینده،چارهای جز ممنوعیت تردد خودروهای شخصی به هسته مرکزی شهر بندرعباس باقی نخواهد ماند.
    اکنون در شهریورماه ۹۷
    مسوولین شهری تصمیم بر تغییر مجدد مسیرها در بافت مرکزی شهر بندرعباس گرفتند و این تصمیم درست زمانی گرفته می شود که تا فصل بازگشایی مدارس فرصتی باقی نمانده است و اجرای این امر مشکلات ترافیکی در هسته مرکزی بافت شهر را دوچندان خواهد کرد.این تصمیم ناگهانی بایستی حداقل از اوایل تابستان اجرایی می شد تا شهروندان با مسیرها آشنایی کامل پیدا می کردند و همزمانی اجرای آن با فصل بازگشایی مدارس گره کور ترافیک شهر بندرعباس را دوچندان می کند.
    مدارسی که در مرکز شهر واقع شدند از مهرماه حجم ترافیکی زیادی را در خیابانها ایجاد می نمایند و این امر خود مهر تاییدی می زند بر تصمیم جدی تر برای بافت مرکزی شهر در این برهه حساس و لازم است مسوولین شهری تجدیدنظری در تصمیم های عجولانه خود برای بافت مرکزی شهر نمایند .
    افزودن چراغ های راهنمایی جدید در تقاطع ها نیز در این مسیرها ترافیک را دوچندان می کند و بایستی به دنبال راهکارهای اساسی برای کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر بود.
    راهکارهایی چون انتقال مدارس ،مراکز خرید ومراکز درمانی از هسته مرکزی شهر به خیابانهای دیگر و دورتر از بافت مرکزی شهر که جلوی تردد هر چه بیشتر شهروندان به هسته مرکزی شهر گرفته شود .
    مجوزهای که شهرداری بندرعباس برای ساخت مراکز خرید در بافت مرکزی شهر به پیمانکاران می دهد نیز مضاعف بر مشکلات ترافیک شهر شده است و شهرداری بندرعباس و شورای اسلامی شهر بایستی به فکر چاره ای برای این موضوع باشند.
    استفاده از طرح های پژوهشی صاحبنظران و کارشناسان و دانشگاهیان برای برون رفت از مشکلات ترافیکی در شهر بندرعباس نیز می توان چاره ساز باشد.
    همچنین استفاده از وسایل نقلیه عمومی در بندرعباس نسبت به شهرهای دیگر به مراتب بسیار ناچیز بوده و بایستی فرهنگ استفاده از این گونه وسایل را در شهر جا انداخت و از ورود وسایل نقلیه شخصی به هسته مرکزی شهر جز در موارد اضطرار جلوگیری کرد.
    شهروندان و مسوولین شهری بایستی با اتحاد و همفکری برای برطرف شدن مشکلات ترافیکی هم قدم و هم نیت شوند .


    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب