میراث جرون
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ساعت : ۰۷:۴۳
یادداشت

توسعه اقتصاد دریامحور و شعار سال اولویت هرمزگان

فروغ مسلم زاده // اقتصاد دریا محور در بخش‌های مختلف دولت می‌تواند به مردم ...

توسعه و شکوفایی اقتصادی با مشارکت مردم

فروغ مسلم زاده// برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اقتصاد کشور نیاز ...

جهش تولید با مشارکت مردمی استراتژی مهم توسعه اقتصادی است

فروغ مسلم زاده // جهش تولید با مشارکت مردمی در راستای تحقق شعار سال ...

حادثه برخورد و واژگونی موتور سوار نوجوانان وجوانان درسطح استان

عبدالحسین اسدپور// این روزها وشب هاراکب نوجوان وجوانان موتورسیکلت در کل استان‌ در خیابانهای ...

تاثیرات آموزش بر اقتصاد

وحید حاج سعیدی// امروزه در دنیا تاثیر آموزش بر اقتصاد به یک اصل قابل ...

ضرورت ذخیره سازی باران در سدها

فروغ مسلم زاده // فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام ...

سیلی جوانمردی بر گونه نامردان

فروغ مسلم زاده // میراث جرون حمله دو شب پیش ایران این پیام را ...

چه زمانی شبکه های اجتماعی رفع فیلتر می شوند!؟

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس درباره زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان می‌کند ...

زیرساختهای گردشگری در هرمزگان نیازمتد توجه

مریم آقاجانی // توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزایر هرمزگان به‌ویژه در بخش آب و برق ...

سواد رسانه‌ای چگونه می‌تواند در مواقع بحران به داد جامعه برسد

فروغ مسلم زاده // مردم در فضای مجازی رفتارهای هیجان‌آمیزی از خود بروز می‌دهند ...

  • کد مطلب : 27592
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 26 نوامبر, 2017 - 13:23
  • شما اینجا هستید :اخبار مشروح > گزارش
  •   

    درجشنواره جهادگران علم وفناوری:سردار ترابی  : امروزنگاه ایران به دانش آموزان نخبه و متفکرش است

    به گزارش میراث جرون عصر دیروزسردار ترابی فرمانده سپاه هرمزگان درجشنواره جهادگران علم وفناوری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد ،گفت: امروز نگاه ایران به دانش آموزان و نوجوانان نخبه و متفکرش است که باید راه انقلاب را با گفتمان علمی ادامه دهند.

    به گزارش میراث جرون عصر دیروزسردار ترابی فرمانده سپاه هرمزگان درجشنواره جهادگران علم وفناوری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد ،گفت: امروز نگاه ایران به دانش آموزان و نوجوانان نخبه و متفکرش است که باید راه انقلاب را با گفتمان علمی ادامه دهند.

    وی افزود: تولید علم وفناوری در کشور منوط به آینده کشور بوده واگر به این عرصه پایبند باشیم لحظه به لحظه جلوتر خواهیم رفت و هرساله رشد صعودی و متفاوتری خواهیم داشت.امروز بسیج و تفکر جهادی آن دنیا را فراگرفته وباید برای صدور تفکر و روحیه بسیجی تلاش کنیم تا بتوانیم این نیروی مردمی را بسط و گسترش دهیم.

    استاندارهرمزگان: هزینه کمتروکار باکیفیت تر با روحیه بسیجی

    همچنین فریدون همتی استاندار هرمزگان هم دراین مراسم گفت:با توجه به تفکر و جایگاه بسیج باید کارها سریعتر و با هزینه کمتر وکیفیت بهتری اجرا شده و کاری متفاوتراز بقیه انجام داد . امروز بسیج علمی و دانشگاهی بسیار رشد کرده و گسترش یافته ودست یافتن به فناوری های کم نظیر ومتفاوت که بتواند مسایل کشور را حل کند یکی از ضرورتهای علمی است .

    وی افزود: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید از مسیرتولید علم وفناوری عبور کرد، باید به دانش های جدید تکیه کرد و جایگاه علمی را بالاتر ببریم همین طورکه دردانش هسته ای انقدر پیشرفت کردیم که به تراز کشورهای شناسنامه دار این علم رسیدیم وباید بتوانیم در سایر حوزه ها هم پیشرفت چشمگیر و مناسبی داشته باشیم.

    استاندار هرمزگان افزود: رسیدن به خودکفایی علمی آنجایی است که از وابستگی خارج شده و علم تولیدی را در اختیار دیگران قراردهیم ، برای خودکفایی باید تولید ، اشتغال و صادرات متناسبی داشته باشیم و براساس مزیت های داخلی تولیدبتوانیم در بازارهای جهانی سهمی بدست بیاوریم .

    این مقام مسئول اظهارداشت:برای رسیدن به تولید و خودکفایی نیازمند روحیه بسیجی و کم توقعی هستیم تا در سخت ترین شرایط وبا کمترین امکانات بیشترین تولید وبهره وری را داشته باشیم . درهرمزگان ظرفیت های دریایی بسیاری برای تولید و صادرات موجود است که نیازمند پشتیبانی علمی و تولید علم و فناوری است تا این ظرفیتها شکوفا شده و قدرت رقابتی بیابند.

    رییس بسیج علمی : ۳۰برنامه علمی نتیجه کارگروههای تخصصی

    درادامه مراسم سرهنگ حمید آرمندیان رییس بسیج علمی هرمزگان افزود:به فرموده مقام معظم رهبری ، کلید اصلی پیشرفت و قدرت هر کشور در علم وفناوری است و باید این کلید را یافته و برای اشاعه فرهنگ بسیجی و علمی تلاش های زیادی بکنیم.

    وی گفت:بسیج برای نفوذ در جامعه هدف دو رویکرد عمومی و فراگیر و اقشار نخبه و تخصصی را دنبال می کند که در اقشار نخبه با تشکیل بسیج اساتید ، دانشجویی ، کارگری ، مهندسین و.. تقسیم بندی هایی صورت گرفته تا کارها بهتر پیش برود . بسیج علمی با تعاملی که با مراکز علمی و پژوهشی دارد اقدامات بسیار خوبی انجام داده و ۳۸ برنامه علمی تخصصی با اقشار اندیشه ورز خود دنبال می کندکه نتایج و خروجی خوبی هم از کارگروههای تخصصی گرفته ایم ، راه اندازی ۱۰پایگاه علمی در سراسر استان و ۱۰شهرستان نشان می دهد که مردم استقبال خوبی از بسیج وتفکر بسیجی داشته اند .

    آرمندیان گفت: تاکنون ۱۰۰مخترع را دراستان شناسایی کرده و ۲۰نفر حمایت مالی بلاعوض شده اند ، مراکزرشد در رشته برق و الکترونیک و بیوتکنولوژی راه اندازی شده و اتاق های فکر اندیشه ورز در خانه نخبگان فعال است تا بتواند از طرح ها و ایده های خوب و نو محققان بهره ببرد.

    معاون بسیج مهندسین :حضور پررنگ بسیج درمشکلات

    همچنین دکتر شهبازی معاون بسیج مهندسین صنعت سازمان بسیج مستضعفین هم گفت: بسیج بزرگترین تشکل مردم نهاد همراه با ولایت است و نیازمند سازماندهی متناسب با مقتضیات زمانی و مکانی است و به نوعی امتداد مردمی در دستگاههای اجرایی کشور است وباید در خلاهای مختلف حضوری پررنگ و چشمگیر داشته باشد.

    وی گفت: متاسفانه تولید علم با فناوری و صنعت وتولید ثروت ازاین علم ارتباط بسیار کمی دارد هرچند در فناوری های هسته ای ، دفاعی و سلولهای بنیادی پیشرفتهای چشمگیری داشته ایم اما در سایر زمینه ها خصوصا صنعت پیشرفتمان در حد صفراست و می توان گفت رشد فناوری های ما در حد کشور جامائیکاست .

    این مقام مسئول گفت:پیشرفت علمی نیازمند دانش مهارت وتکنیک وفناوری و تجهیزات مناسب است تا به تولید ثروت برسد و کسب و کاری فراهم شود ، امروز بدنبال تحول در عرصه علم هستیم وکار بسیج دراینجا تسهیل گری این فرایند است تا بتوانیم با بهر ه گیری از دانش موجود به کارآفرینی بپردازیم .

    دکتر شهبازی افزود: وظیفه ما به عنوان مسئول این است که نقشه راه را بین بهره برداران و مجریان صنعتی ایجادکرده و ازظرفیت نخبگان هر استان استفاده کنیم ویک گام به جلو برداریم .

    درپایان این مراسم از ۱۵۰نخبه علمی ، پایگاههای علمی برتر و مخترعان و پژوهشگران بسیجی تقدیر شد .

    برچسب ها :

    تبلیغ
    آیین بانک قرض الحسنه مهر ایران هیات گلف استان هرمزگان احمدمرادی oخبرگزاری علم و فناوری آفتاب جنوب